I'm Losing Myself - Chapter 3


1. Leah 2. Oliver 3. Andy & Kathrine 4. Bill & Tom


Kathrine's perspektiv:


*Nästa dag*

Jag och Leah var påväg till stranden för att möta Tom och Bill. När vi kom fram så stod dom och väntade och vi gick fram till dom.

- Heej. sa jag och log.
- Tja. sa dom.
- Har ni väntat länge eller? sa jag.
- Näe, kom nyss. sa Bill.
- Okej, vad ska vi göra? sa Leah.
- Venne.. Vi kan dra hem till oss om ni vill? sa Tom.
- Okeej. sa vi.
- Key, bra. sa han.

Vi gick hem till dom och när vi kom in sprang 4 hundar fram till oss.

- Aw! Vad söta! sa jag och ställde mej på knä och klappade dom.
- Omg, as söta ju! sa Leah och gjorde detsamma som mej.
- Haha tack, eller något. sa Tom.
- Bor ni här själva? sa hon.
- Aa. sa han.
- Nice. sa jag.
- Mmm.. mumlade han.

Dom visade oss runt lite i huset och så och efter ett tag ringde Andy och jag svarade.

- Heej! sa jag glatt.
- Heej, när kommer du tillbaks? sa han.
- Chilla jag har varit borta i typ en halv timme. Varför? sa jag.
- Jag har tråkigt. sa han.
- Va med Jake, Jinxx, CC eller Ashley då? sa jag.
- Asså tror du att dom i bandet är mina ända vänner eller? sa han och skrattade lite.
- Hahaha nej! sa jag.
- Jag har många vänner faktiskt! sa han och skrattade.
- Haha jag vet. Men va med någon bara? sa jag.
- Men alla är ju bara tråkiga.. sa han.
- Men jag kommer hem om några timmar. sa jag.
- Några timmar?!?!! sa han.
- Ja..? sa jag.
- Jag kommer ju fan hinna dö innan du är hemma!! sa han.
- Nej det kommer du inte. sa jag.
- Jo.. sa han.
- Nej, ring bara Ashley eller någon. sa jag.
- Men dom är ju tråkiga. sa han.
- Asså ibland känner jag mej som din morsa.. sa jag.
- Varför? sa han.
- För att du är ganska barnslig nu. sa jag.
- Det är jag inte alls... sa han.
- Jo det är du. sa jag.
- Nej? sa han.
- Jo. Men jag måste dra. sa jag.
- Okej.. sa han.
- Mm.. Ses sen älskling. sa jag.
- Mm.. Puss. sa han.
- Puss. sa jag och vi la på.

- Vem vare? sa Leah.
- Andy. sa jag.
- Vad ville han då? sa hon.
- Han har tråkigt vägrar ringa CC eller någon. sa jag och gjorde en konstig min.
- Uhm.. Okej? sa hon.
- Mm.. mumlade jag.
- Vad vill ni göra? sa Tom.
- Vad som helst. sa hon.
- Som? sa han och flinade.
- Inte de. sa hon.
- Det var värt ett försök.. sa han.
- Du är fan beroende av sex Tom.. sa Bill.
- Men låt mej va. sa han.
- De är ju sant. sa Bill.
- Typ. sa han.
- Random... sa jag och Leah.
- Jag vet. sa dom samtidigt.

Vi bestämmde oss för att gå ut till deras pool och bada. Jag och Leah gick till ett badrum och bytte om. Efter det gick vi till poolen och Tom gjorde bomben. Bill som satt vid poolkanten blev as blöt och fick typ damp på Tom.

- TOM!! skrek han.
- Haha förlåt lillebror. skrattade Tom.
- Varje gång asså. sa han lite irriterat.
- Jag fucking sa förlåt. sa Tom lite surt.
- Mm.. mumlade han.
- Haha, har ni kul eller? sa jag.
- Typ, men inte han. sa Tom och skrattade lite.
- Märker det, han är lite sur. sa jag och flinade.
- Konstigt. sa Bill.
- Nej faktiskt inte. Skulle också bli det. sa jag och satte mej brevid han.

Typ några sekunder senare så hoppade Leah också bomben i poolen och de skvätte som fan..

- Asså vafan Leah! sa jag irriterat.
- Hahaha omg va bara tvungen! skrattade hon.
- Som vanligt dåra. sa jag.
- Typ. sa hon.


Bill's perspektiv:

*Några timmar senare*

Jag och Kathrine satt och snackade medans Tom och Leah badade.

- Du vet att du är sjukt söt va? sa jag efter ett tag.
- Typ.. Eller jag venne. sa hon och blev lite generad.
- Haha du är de. sa jag och va sjukt nära på att kyssa henne när hennes mobil ringde.

Hon tog upp den och svarade. Hon snackade kanske 5min och sen la hon på.

- Vem vare? sa jag.
- Andy. sa hon.
- Haha som vanligt. sa jag och skrattade lite.
- Hahah typ. skrattade hon.
- Vad ville han då? sa jag.
- Typ att jag ska komma hem för att han har tråkigt.. sa hon.
- Okej. sa jag.
- Mm.. Kanske bäst att göra de då. Han kommer nog börja klaga ännu mer annars. sa hon och reste sej upp.
- Okej.. Men kan ni typ komma hit någon annan dag eller så? sa jag.
- Aa. sa hon och log.
- Awesome. sa jag och log tillbaks.
- Aja, herrå. sa hon och krama mej.
- Hejdå. sa jag och krama tillbaks.
- Leah, jag drar. sa hon och började gå in.
- Nej varför? sa Leah.
- Gissa. sa hon.
- Han förstör alltid allt. sa Leah och gick upp ur poolen.
- Du kan ju stanna? sa hon.
- Men nej, orka om inte du göre. sa hon.
- Aja, ses. sa dom och gick in.

Jag gick och satte mej vid poolen och Tom badade fortfarande.

- Hade ni kul? sa jag.
- Typ. Ni då? sa han.
- Mmm.. mumlade jag.
- Jag såg vad du nästan gjorde. sa han och flina.
- Va? sa jag.
- Du kysste henne nästan. sa han och flinade.
- Uh.. Nej.. sa jag och kollade bort.
- Haha jo. Skulle va fett kul om de blev ni någon dag. sa han.
- Men hon har ju Andy. sa jag lågt.
- Men om dom gör slut någon gång? sa han.
- Men hon gillar inte mej och jag gillar inte henne så.. sa jag.
- Du gillar henne visst. Och jag kan slå vad om att hon gillar dej. sa han.
- Nej.. Asså jag kommer aldrig få en tjej eller så. sa jag lågt.
- Såklart du kommer. sa han och simmade fram till mej.
- Nej.. sa jag och började nästan gråta.
- Lita på mej, du kommer få det. Någon dag hittar du den "rätta". sa han.
- Troru de? sa jag.
- Jaa? sa han.

Jag log lite mot han och gick sen upp.

- Vart ska du? sa han.
- In. sa jag.
- Väääääääääänta! sa han och gick upp.
- Vafan? sa jag.
- Jag vill inte vara forever alone. Gillar inte de. sa han.
- Jag vet. sa jag och vi gick in.

Jag la mej i soffan och kollade på tv. Han gick till sitt rum och ungefär 10min senare så kom han till vardagsrummet och han hade bytt om.

- Vi drar ut och käkar eller något. sa han och drog upp mej ur soffan.
- Vart? sa jag.
- Spelar ingen roll. sa han.
- Okej.. Men jag måste byta om först. sa jag.
- Gör de snabbt då. sa han.
- Okej. sa jag och gick till mitt rum.


Oliver's perspektiv:

Jag hade åkt hem till mej och efter ett tag så ringde min mobil och jag svarade.

- Hallå? sa jag.
- Heej Oli. sa Leah.
- Hej. sa jag.
- Vart är du? sa hon.
- Hemma. sa jag.
- Meeeh. sa hon.
- Asså jag kan ju inte vara hos dej hela tiden. sa jag och skrattade lite.
- Jooo! sa hon.
- Neej! sa jag.
- Anyways.. Kan du komma hem till mej? sa hon.
- Varför? sa jag.
- För att jag är hemma nu. sa hon.
- Orka.. Är typ skit trött så ska nog sova snart. sa jag.
- Men du kan sova hos mej! sa hon.
- Näe.. sa jag.
- Men jag har ju tråkgit.. sa hon.
- Gör något då? sa jag.
- Jag vill ju vara med dej. sa hon.
- Men jag orkar inte.. sa jag.
- Jo, snälla? sa hon.
- Asså jag e as trött.. sa jag.
- Men jag bryr mej inte.. sa hon.
- Kom hit då? sa jag.
- Okeej. sa hon.
- Herrå. sa jag.
- Ses snart. sa hon och vi la på.

Jag la mej i soffan och efter några minuter somnade jag. Ett tag senare så vaknade jag av att Leah skakade på mej.

- När kom du? sa jag trött.
- Nyss. sa hon.
- Varför plingade du inte då? sa jag.
- Jag gjorde de. Men du öppnade inte och de va öppet så jag gick in. sa hon.
- Aha.. sa jag.
- Mmm.. mumlade hon.

Jag satte mej upp och gäspade och Leah satte sej brevid mej.

- Vad vill du göra då? sa jag.
- Vara med dej. sa hon och log.
- Men asså vad ska vi göra..? sa jag.
- Jag venne. sa hon och lutade sej mot mej.
- Jag vill sova.. sa jag.
- Jag vet. sa hon.
- Mm.. mumlade jag och la mej ner.
- Men du får inte! sa hon
- Jo. mumlade jag.
- Snälla Oli. sa hon.
- Säg något vi kan göra då. sa jag.
- Uhm.. Typ.. Ehh.. sa hon.
- Typ..? sa jag.
- Uh.. sa hon.
- Låt mej bara sova. sa jag.
- Okej då. suckade hon och la sej brevid mej med sitt huvud på mitt bröst.

Jag la armen om henne och efter några minuter somnade jag.

*Nästa morgon*

När jag vaknade så satt Leah brevid mej och snackade i telefon. Efter typ 10min så la hon på.

- Vem vad de? sa jag.
- Tom. Så jag måste dra. sa hon.
- Ska ni göra något eller? sa jag.
- Mmm.. mumlade hon och reste sej ur soffan.
- Såklart... mumlade jag.
- Förlåt.. Men du och jag kan ju va ikväll? sa hon.
- Mm.. mumlade jag.
- Okej bra. sa hon och log.

Jag gick med henne ut i hallen och innan hon gick kysste hon mej länge.


Leah's perspektiv:

Jag gick till min bil och åkte hem till Tom och Bill. När jag kom dit parkerade jag bilen och gick och plingade på. Efter några sekunder kom Tom och öppnade och jag gick in.

- Bill och Kath sitter ute vid poolen och snackar. sa han och flinade lite.
- Okej. sa jag och skrattade lite.
- Vad vill du göra? sa han och log.
- Haha jag vet inte. Någonting. sa jag.
- Ska vi gå ut till dom? sa han.
- Visst. sa jag.

Vi gick ut till Bill och Kath och satte oss brevid dom.

- Gör ni? sa Tom.
- Snackar. sa Bill.
- Okeej. sa han.
- Mm.. mumlade Bill.
- Äh, dom var tråkiga.. Vi går in Leah. sa han.
- Haha okeej. sa jag och vi gick in.

Vi gick upp tills hans rum. Han satte sej på sängen med datan i knät.

- Vad ska vi göra? sa jag.
- Vi kan dra ut? sa han.
- Och göra? sa jag.
- Något.. Jag måste iallafall röka. sa han.
- Okej. sa jag.

Vi gick ner till hallen och tog på oss skorna och så och sen gick vi ut och Tom började röka.

- Vill du ha? sa han och sträckte fram ciggpaketet.
- Näe, de e lugnt. sa jag.
- Säkert? Du får om du vill. sa han.
- Näe.. sa jag.
- Okej. sa han.
- Mmm.. mumlade jag.

Vi gick runt lite och sen gick vi tillbaks till dom. Vi satte oss brevid dom igen.

- Vad gjorde ni? sa Bill.
- Va ute bara. sa Tom.
- Okej. sa han.
- Ni då? sa Tom och flinade.
- Nej inte de. Vi snackade bara. sa han.
- Okej. sa Tom.
- Mm.. mumlade han.
- Driker ni tjejer? sa Tom.
- Aa, varför? sa jag och Kath.
- Bara undra. Ska jag hämta något eller? sa han.
- Visst. sa vi.
- Okej. sa han och gick.

När han kom tillbaks så hade han med sej sprit och lite till.

*Några timmar senare*

Jag och Tom satt och snackade och va as packade. Efter några sekunder böjde han sej fram och kysste mej.

- Tom.. sa jag och avbröt kyssen.
- Aa? sa han.
- Äh, inget. sa jag och kysste han igen.




Kooommentera ! :33

Kommentarer
Postat av: Kimmie

Amazing :) jätte bra skrivet ! kommer det mer snart ? <3

2012-05-02 @ 16:48:54
Postat av: Angelika

det kommer mer snart ! har ett kapitel som snart är klart :D <3

2012-05-02 @ 16:51:52
URL: http://kaulitznoveller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0