Die For You - Chapter 17


1. Tom 2. Bill 3. Georg 4. Camilla 5. Angelika 6. Gustav

Georg's perspektiv:

De knackade på dörren och jag gick för att öppna.

- Tja. sa Gustav.
- Tja. sa jag.
- Är du klar? sa han.
- Aa. sa jag.
- Okej bra. Ska vi gå till Bill och kolla om han oxå är de? sa han.
- Visst. sa jag.

Vi gick till Bill och han va också klar. Nu vare bara de om vi skulle våga kolla om Tom va klar.

- Jag vågar inte! sa jag.
- Inte jag heller, efter erat bråk igår liksom. sa Gustav.
- Jag kan gå.. sa Bill.
- Bra! sa jag och Gustav. 

Vi gick till Toms och Camillas rum och Bill knackade på och Camilla kom och öppnade.

- Shit.. Vafan har hänt?! sa Bill.
- Tom va skit förbannad igår, jag blev rädd för honom och börja grina. Sen va han påväg att slå mej men slog ett hål i väggen istället sen har jag suttit uppe hela natten och grinat i soffan.. sa hon.
- Omg.. sa Gustav.
- Shit! Var är han nu? sa Bill.
- Jag vet inte.. sa hon.
- Gick han ut eller? sa jag.
- Aa.. sa hon.
- Oh no... Asså vi har intervju snart. Och han kan va vart fan som helst?! sa Bill oroligt.
- Eller så är jag bakom er. sa Tom och Bill vände sej snabbt om.
- Omg Tom! sa han och kramade honom.
- Vafan släpp mej jävla tönt. sa han drygt.
- Vem äre som är dryg nu då? sa Camilla.
- Camilla förlåt för allt jag gjorde igår! Jag ville inte slå dej heller, eller aa jag gjorde de inte men nästan. Jag va bara så arg.. Förlåt. sa han och kramade henne.
- Jag älskar dej Tom. sa hon och började gråta.
- Jag älskar dej också. sa han och kysste henne.
- Aww. sa Bill och gjorde ett hjärta med händerna.
- Vi måste till intervjuen nu Tom. sa jag.
- Okej.. sa han.
- Camilla, du kan gå till Angelika. Och du får nog väcka henne. De gick inte när jag försökte. sa Bill.
- Hahaha hur hårt körde du med henne igår egentligen Bill? sa Tom och flina.
- Skit hårt! sa Bill och blinka.
- Oooooh! sa jag och Tom.
- Nej men hon va skit trött efter att ha tröstat Camilla och bråkat med dej igår. sa han till Tom.
- Okej, jag måste säga förlåt till henne när vi kommer tillbaks också. sa Tom.
- Men nu måste vi seriöst dra. sa Gustav.
- Varför bryr du dej? Du hatar ju intervjuer ändå, du snackar ju inte ens? sa Bill.
- Shiit du snackar mest Bill! sa jag.
- Ajja, ses sen Camilla. sa Tom och kysste henne innan vi gick.

Camilla's perspektiv:

Efter att dom hade gått så gick jag till Bill och Angelikas rum för att väcka henne..

- Angelika vakna. sa jag.
- Mm.. jag ska. sa hon och halvsov.
- Gå upp nu! sa jag.
- Okej då. sa hon och satte sej upp i sängen.
- Vart är Bill? sa hon trött.
- På intervju med killarna. sa jag.
- Okej. sa hon.
- Mmm.. mumlade jag.
- Va hände igår egentligen? sa hon.
- Asså typ skit mycket.. sa jag.
- Säg? sa hon.
- Asså klockan va typ 2 på natten när han kom hem.. Sen va han skit förbannad och skulle typ slå mej men han slog på väggen satt de blev ett hål.. och sen stack han igen.. sa jag.
- Oh shit! Är han fortfarande arg? sa hon.
- Näe han sa förlåt i morse. sa jag.
- Okej, men de är ju bra. sa hon.
- Ja.. sa jag.

Angelika ville dra till Donken och äta nåt och shoppa efter. Så vi gick till Donken först.

Vi beställde och sen satte vi oss och åt. Och såklart så snacka vi lite random saker.. som vanligt asså.

- Tror du dom kommer gå ut med att dom är tillsammans med oss? frågade hon.
- Jag vet inte.. sa jag.
- Haha okeej. sa hon.

När hon va klar gick vi och shoppade lite.

*Efter shoppingen*

Vi gick upp på hennes och Bills rum. Killarna hade fortfarande inte kommit hem än så vi satte oss i soffan och tittade på tv. En liten stund senare så kom Tom, Bill, Gerorg och Gustav in i rummet.

- Heej älskling! sa Bill och kysste Angelika.
- Hej! sa hon och log.
- Hej Camilla! sa Tom och log.
- Heej Tom! sa jag och gick fram och kysste han.
- Vad har ni gjort då? sa Georg.
- Varit på donken och shoppat. sa Angelika.
- Nice. sa han.

En liten stund senare så satte sej killarna och tittade på tv medans jag och Angelika va ute på balkongen och rökte.

- De är fett skönt att du och Tom inte bråkar mer! sa hon.
- Haha aa.. sa jag.
- Tur att jag och Bill inte bråkar sådär. sa hon.
- Viisst? sa jag.
- Men vi måste väl bråka nån gång.. Ett förhållande utan bråk är lite.... konstigt? sa hon.
- Haha aa typ! sa jag.

En liten stund senare så kom Georg ut på balkongen..

- Tja. sa han.
- Heej. sa vi.
- Va gör ni? frågade han.
- Typ snackar och så.. sa jag.
- Okeej. sa han.
- Vill du ha en cigg? frågade Angelika.
- Visst. sa han och tog en cigg och tände på.
- Varför röker du och inte dom andra? sa jag.
- Ja venne.. jag är ju älst så.. haha. sa han.
- Haha okej. sa jag.
- Varför röker ni då? sa han.
- Asså vi skulle prova för nåra år sen och vi typ fastna för de så aa... Haha. sa jag.
- Okeej. sa han.

Vi snacka ett tag och sen gick vi in till the other booys.

- Haha, fett osociala ni är! sa Georg.
- Okej. sa Tom drygt.
- Fan va dryg du är. sa han.
- Jag är inte dryg okej? sa Tom.
- Tom, du sa de faktiskt lite drygt.. sa jag.
- Varför ska alla fucking tycka jag är dryg? suckade han irriterat och reste sej upp.
- Tom ärligt nu? sa jag.
- Vad? sa han.
- Ska du gå ut och va sur för att du sa ett ord på ett drygt sätt? sa jag.
- Ja. sa han och gick ut.
- Fan va irriterad man blir på han ibland. sa jag och gick efter honom.

Jag såg han gå in i vårt rum och såklart så följde jag efter.

- Tom. sa jag.
- Aa? sa han.
- Va inte sur. sa jag.
- Men ni ska ju alltid vara så jobbiga.. sa han.
- Är jag jobbig? sa jag.
- Inte just nu.. sa han.
- Okeej.. Men förlåt för att jag har varit de. sa jag.
- De e lugnt. sa han.
- Okej bra. sa jag.

De blev helt tyst och han gick och satte sej på sängen. Han verkade fortfarande sur.. Vet inte om jag vill fråga vad de är för fel.. tänk om han blir arg eller något?

De gick några minuter innan jag bestämde mej för att sätta mej brevid han.

- Vad äre Tom? sa jag,
- Asså de är alltid så att alla vill att jag ska vara någon som jag inte är.. alla klagar jämt på allt jag gör fan.. sa han.
- Aha.. Asså Bill blev ju den snällaste av er två men asså folk borde acceptera dej för den du är. sa jag.
- Såklart så ska det alltid handla om fucking Bill. sa han irriterat.
- Vaa..? sa jag.
- Ja?! Bill är ju den snällaste och vad är jag?! En fucking diva som bara är ute efter sex och pengar? Alla fucking människor som jag har träffat säger att han är den snällaste! Jag fucking hatar honom. sa han surt.
- Men nej de är du inte! Du har ju något som inte han har. sa jag.
- Som vad? sa han.
- Jo.. Uhm.. Typ... sa jag.
- Kolla du vet inte ens!! skrek han och gick ut från hotellrummet.

Bill's perspektiv:

Jag hörde Tom skrika.. De här kan inte vara bra.. Jag gick ut från hotellrummet och såg han gå i korridoren.

- Tom! ropade jag.
- Lämna mej ifred. sa han irriterat.
- Vad har hänt? sa jag.
- Du har hänt! Alla har fucking hänt! Lämna mej ifred! sa han argt.
- Va?? Kan du stanna satt vi kan snacka om de här? sa jag.

Han svarade inte. Han bara fortsatte gå. Tillslut fick jag spriga fram till han och stoppa han.

- Asså vi måste fan snacka om de här! Du kan inte bli sur hela tiden ju?! sa jag.
- Jag vill inte snacka med dej. sa han drygt.
- Men vi måste! sa jag.
- Nej! Låt mej va! sa han och gick mot sitt och Camillas hotellrum.

Jag orkade inte med att han skulle va så jävla sur hela tiden, så jag gick in i mitt och Angelikas hotellrum.

- Är han sur igen? sa Gerog.
- Mmm.. mumlade jag.
- Shit asså.. sa han.

Några minuter senare kom Camilla in i rummet.

- Varför är inte du med Tom? sa jag.
- Han ville vara ensam så de va nog bäst att lämna han ifred.. sa hon.
- Aa de är någ bäst.. Hoppas han lugnar ner sej. sa jag.
- Aaa. sa hon.
- Någon mer än jag som är hungrig? sa Angelika.
- Jag är fan utsvulten. sa Camilla.
- Jag med. sa jag, Georg och Gustav.
- Kom så går vi då? sa Angelika.
- Okej. sa jag.

Vi tog på oss skorna och så och gick ut i korridoren.

- Tom, vi ska ner och käka. Kommer du eller? sa jag utanför hans dörr.
- Nej. sa han bara.

Vi fick väl gå utan han då.. Vi tog hissen ner till hotellets resturang och beställde de vi skulle ha.

Tom's perspektiv:

Jag låg på sängen en lååång stund och bara tänkte. Jag ville inte vara sur men de är ju svårt att inte vara de när alla är på en.. Vill bara glömma bort alla fucking problem jag har. Camilla, Angelika och Georg brukar ju röka bort sina problem.. Kanske de funkar för mej också? Får väl testa..

Jag gick bort till Camillas väska och rotade igenom den. Tillslut så hitta jag ciggpaketet. Jag gick ut på balkongen och tände en cigg och började röka.

- Vafan håller jag på med? sa jag högt för mej själv.
- De undrar jag också. sa Camilla och stod vid balkongdörren.
- Vad? sa jag utan att vända mej om.
- Varför står du här och röker för?! Tom, du vet att de inte är bra! sa hon och kom fram till mej.
- Du, Angelika och Georg verkar ju typ röka bort era problem så jag ville testa.. sa jag.
- Tom.. Släck ciggen. Du får inte börja röka. sa hon.
- Bestämmer du de eller? sa jag drygt.
- Nej.. Men de är inte bra! Och om man nu dör i förtid så vill jag verkligen inte att du gör de! sa hon.
- Men whatever. De är ju fan bara du som bryr dej. Alla andra bryr sej ju fan bara om Bill och att han inte ska dö i förtid. Varför ska nån jävla fucking människa bry sej om en sån som tydligen inte ens är snäll, en som tydligen bara är ute efter sex och pengar?! Allt fucking bra handlar om Bill, medans allt skit handlar om mej! Jag fucking hatar honom!! skrek jag.
- Så de är därför du är så arg på mej? sa Bill och jag vände mej mot honom.
- Dra. sa jag.
- Tom, är du arg på mej för att jag tydligen är snällare än du? sa han.
- Allt bra ska alltid handla om mej, jag blir sedd som den killen som bara är ute efter pengar och sex. Vafan troru?! sa jag irriterat.
- Tom, om jag får säga va jag tycker utan att du avbryter mej. sa han.
- Men okej då! sa jag.
- Du är den bästa storebrorsan man kan ha, du har alltid funnits där för mej och stöttat mej genom allt! Du är hur jävla snäll som helst, och sen vet du väl själv om du bara är ute efter sex och pengar. Jag tror inte att du är de. Eller nej jag vet att du inte är de! Du är inte sån. Du ville hitta den rätta men du valde fel sätt att göra de på. sa han.
- Jag jag bryr mej om vad du tycker om mej. Alla andra kommer ändå tror samma sak som dom gör nu. Så dra?! sa jag argt.
- Men ingen fucking bryr sej om vad dom andra tycker! För de är inte ens sant! sa han.
- Jag bryr mej!! skrek jag.
- Du borde inte göra de. sa han.
- Fucking dra!! skrek jag.
- Trodde du var smartare än så Tom.. sa han innan han gick.
- Men håll käften!! skrek jag.
- Varför är du så elak för? sa Camilla.
- Han förtjänar de. sa jag kallt.
- Nej?? Asså vad har hänt med dej? sa hon.
- Inget okej?! sa jag.
- Tom.. sa hon.
- Vad?! sa jag irriterat.
- Du har förändrats så jävla mycket. sa hon och gick in.
- Vafan snackaru om?! Jag är precis samma Tom som innan! sa jag.
- Nej. sa hon och gick ut ur hotellrummet.

Jag gick in. Jag va så jävligt arg så jag tog allt jag kunde få tag i och bara slängde de överallt i hotellrummet.

Angelika's perspektiv:

Camilla kom in i mitt och Bills hotellrum och satte sej i soffan brevid mej.

- Vad är de? frågade jag.
- Tom.. Han har förändrats så jävla mycket. sa hon och Bill nickade.
- Jag känner faktiskt inte igen honom längre heller.. sa han.
- Vill bara ha den gamla Tom tillbaka.. sa hon och hennes ögon fylldes med tårar.
- Jag oxå.. sa jag och Bill.

Vi satt och snacka i typ en halv minut och sen hörde vi massa saker kastas i väggarna.

- Tom. sa vi samtidligt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0