Die For You - Chapter 9


1. Tom och Bill 2. Camilla 3. Angelika 4. Arlanda skylt

Camilla's perspektiv:

Jag vaknade vid halv 12 nästa dag. Jag låg och tänkte lite på allt som hade hänt under tiden vi hade varit här. Helt ärligt vet jag inte hur länge vi har varit här.. Länge va de iallafall. Imorron skulle jag och Angelika hem till Sverige igen.

De känns tråkigt, men ändå inte. De ska bli skönt att lämna Tyskland men jag kommer sakna de. De är ett riktigt fint land och allt. Men nån gång måste man ju hem?

Jag gick upp och in i duschen. Typ 30min senare gick jag ut och tog på mej kläder och sminkade mej och fixa håret. Sen gick jag ut i köket för att rota igenom deras kylskåp. ;)

- Gomorron. sa Angelika och jag vände mej snabbt om.
- Gomorron.. Shit skräms inte så! sa jag.
- Hahaha! Va göru? frågade hon och satte sej vid köksbordet.
- Rotar i deras kylskåp.. Nej men jag är hungrig! sa jag.
- Hahah jag med! sa hon och vi letade efter nåt och gott och äta.

Vi bestämde oss för att äta mackor och o'boy...

- Jag kommer sakna Tyskland, men jag saknar pappa, mamma, Sebbe och Jonte.. och såklart alla kompisar. sa Angelika efter en stund.
- Jag saknar bara alla kompisar... Haha! sa jag.
- Men de fattar väl alla?! ahahaha! sa hon.
- Nee, inte Tom och Bill! sa jag.
- Kanske inte. sa hon och flina.
- Vad tänker du på? frågade jag.
- Jag ska hämas på Tom och Bill. sa hon.
- Va? sa jag, jag fattade verkligen ingenting.
- Tom sa att Bill skulle hälla vattnet över mej som vi skulle hälla över honom igen och Bill hällde de över mej.. sa hon.
- Ahaaa! Va ska du göra då? frågade jag.
- Vet inte... sa hon.
- HAHAHAHA!
- Vad? frågade hon.
- Asså, gör bara nåt. Typ häll Toms cola över honom och vatten med is över Bill? sa jag och flinade.
- Du är smart.. sa hon och började fixa.

Vi gick in till Tom och jag räknade till 3 och hon hällde de över honom.

- VAFAN VARE DÄR BRA FÖR?!?!?!? skrek han.
- Du sa åt Bill att hälla vattnet över mej så du får igen. sa hon och log.
- Men åh....... sa han.
- VÄNTA ÄR DE HÄR MIN COLA?!?!?!?! skrek han sen.
- Ja. sa vi och gick mot Bills rum.
- 1...2....3!!!! skrek jag och hon hällde vattnet med is över honom och i precis samma sekund kom Tom dit.
- AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!!!!!!!!!!!!!!! skrek Bill.
- HAHAHAHAHAHHAHAHA! skrattade jag och Angelika.
- VARFÖR?!?!?!?! skrek han.
- För att du hällde vattnet över mej! sa hon.
- Men de va inte is i de! sa han irriterat.
- Okej, förlåt. Men till mitt försvar så va de här Camillas idé! sa hon och pekade på mej.
- Uhm.. Hahah neee bådas! sa jag.
- Okej men varför hällde ni min cola över mej?! sa Tom och gav oss en ledsen blick.
- Vi sa ju de? sa jag.
- Ja men.... ändå! sa han.

Bill's perspektiv:

Ett tag efter att alla hade gått ut ur mitt rum så passa jag på att byta om. Jag kunde ju inte ha på mej blöta kläder precis.

Jag tog på mej kläderna och sen sminkade jag mej och fixade håret. Sen gick jag ut till dom andra i vardagsrummet. Jag satte mej i soffan brevid Angelika och kysste henne på kinden. Visst, jag va fortfarande väldigt irriterad på henne men jag vill va så mycket som möjligt med henne idag.

- Kan inte fatta att du lämnar mej ensam imorron med.... Den där saken. sa jag och pekade på Tom.
- Hahahaha! Men Bill, du vet att jag kommer tillbaks! sa hon och log åt mej.
- Sluuutaa!!! Du gör mej galen när du ler! sa jag och la handen för ögonen.
- Bara därför kommer jag aldrig sluta le i din närhet! sa hon och kysste mej, samtidigt som hon log..
- 1. Du är grym på att kyssas! 2. LE INTE MOT MEJ KVINNA!!! sa jag.
- 1. Jag veeet!! Nej men du är bäst! 2. JAG ÄR INGEN KVINNA!! Än! sa hon och log, sluta nån gååång!!
- Du kommer aldrig sluta le va? frågade jag.
- Nej, eller jo om du ber snällt så. sa hon och log ännu större.
- Snälla sluta innan jag får ett utbrott? sa jag.
- Okej! sa hon och kysste mej.

Lite senare när vi inte hade något att göra så bestämde vi oss för att se på film. De fick bli The ring.

- Biiill... Jag är hungrig! viskade Angelika till mej typ mitt i filmen.
- Ska vi ta med dom andra och gå och äta nån stans? frågade jag och hon nickade.
- Ey, ska ni med ut och äta? frågade jag Tom och Camilla.
- Visst. sa han och kollade på Camilla.
- Jag är fan skit hungrig weey! sa Camilla.

Vi bestämde oss för att dra till o'learys och käka där.

När vi hade käkat så gick vi tillbaka till hotellrummet och tittade klart på filmen.


Angelika's perspektiv:

*senare på kvällen*

Jag och Bill satt och snackade om helt random saker. Efter en ganska lång stunds prat hörde man massa ljud från Toms rum..

- Uhm... vad håller dom på med...? frågade jag.
- Jag tror inte att jag vill veta de... sa han.
- Inte jag heller.. sa jag och sen hörde man Camilla skrika/stöna Toms namn typ hela tiden.

Vi började av garva åt dom men slutade efter ett tag när Bill kom med förslaget att vi skulle gå ut. Så vi gick ut i hallen och drog på oss skorna och gick ut.

När vi kom ut så gick vi runt utanför hotellet lite och snacka lite random stuffs bara. De började bli lite kallt så vi bestämde oss för att gå in igen. När vi kom in så såg vi Camilla sitta i köket. Och då började jag och Bill as garva igen och tillslut låg vi på golvet och försökte hämta andan.

- Vad är de med er då? frågade hon oförstående.
- Hahahaha vi hörde dej och Tom nyss!! Hahahahahahaha! skrattade Bill.
- Men ni har ju varit ute? sa hon.
- Vi gick en stund efter att ni hade börjat med... Ja Det.... sa jag.
- O.m.g. sa hon och gick in till Tom.
- Haha, asså omg! sa jag.
- Haha jag vet! sa han.

Vi gick in i mitt rum och bestämde oss för att sova.

*Nästa morgon*

Jag vaknade av att Camilla stog och skrek mitt namn..

- ANGELIKA!! FUCKING VAKNA!! skrek hon.
- VAAAAD???!!! skrek jag tillbaks.
- VI MÅSTE TILL FLYGPLATSEN NUUU!! skrek hon.
- OMG JUSTE! sa jag chockerat.

Jag gick upp ur sängen och slängde på mej mjukis kläder och började packa ihop allt. När vi var klara så tog vi och killarna en taxi till flygplatsen. Dom ville ju säga hejdå där borta och inte på hotellet.

När vi hade chekat in och så blev vi tvugna att säga hejdå..

- Jag kommer saknar dej skit mycket! sa jag och krama han hårt.
- Jag kommer sakna dej mer! sa han.
- Jag lovar att vi kommer tillbaka, okej? sa jag.
- Du måste. sa han och hans ögon fylldes med tårar.
- Hejdå.. sa jag och kysste honom.

Även fast jag ville stanna med honom nu så kunde jag inte de. Jag visste att jag ville hem så vi sprang till gaten och satt och vänta på planat. Ungefär 15min senare började man kliva på planet fast de va 20min till vi lyfte.

- Fett nice de ska bli att komma hem jue! sa jag.
- Aa, jag vet. sa Camilla.
- Men de finns en nackdel.... sa jag.
- Vad? frågade hon.
- Jag kommer sakna Bill... sa jag och kände tårarna bränna bakom ögonlocken.
- Jag kommer sakna Tom.. sa hon och hon verkade också väldigt ledsen.
- Hoppas vi träffar dom snart igen. sa jag och hörde mobilen viberera.

Bill♥ stog de. Jag öppnade smset och läste.

B: Saknar dej redan!!!! :'( ♥
A: Saknar dej meeed !!! :'( ♥
B: LOVA att du kommer tillbaka snart!?!?! Annars kommer jag till dej! ♥
A: Lovar ♥
B: Måste dra, ska ner i studion och skriva låtar med killarna. Älskar dej ♥
A: Okej:( Älskar dej också ♥


Jag la ner mobilen igen och märkte att Camilla kollade nyfiket på mej.

- Vad? sa jag och skrattade lite.
- Vem mezzade du med då? frågade hon och flinade.
- Bill! sa jag och log åt tanken.
- Haha. Iallafall vi är i Arlanda om typ en timme. sa hon.
- Ofta så snabbt? sa jag chockat.
- Jaao! sa hon och drog upp mobilen ur fickan.

De gick en timme och vi hämta ut våra väskor och åka en taxi hem. Camilla följde med mej hem. Hon fick stanna hos mej och min familj tills hon kände för att bo med sin "familj".

När vi öppnade dörren och gick in kom pappa och alla springandes fram till oss och ställde massa frågor om hur de hade varit osv.

- Chilla lite va? En fråga i taget! sa jag förvirrat.
- Äre sant att ni typ bara va med Bill och Tom? frågade Jonte förvånat.
- Uhm, ja.. sa jag.
- Shiit fett coolt ju! sa Sebbe.
- Viisst? sa jag och Camilla.
- Asså Angelika, bitchshlapade du en random tjej i en park? sa Sebbe.
- Hahaha eh... Ja typ! sa jag och flinade.
- Varför? frågade han.
- För att Tom och Camilla är typ tillsammans eller nåt och den bruden kysste Tom 2 gånger. Camilla och jag gick iväg för att snacka och sen hände de lite saker och jag smällde till henne från Camilla. sa jag.
- Vad hände? sa pappa.
- Uhm asså Camilla ramla i hotellrummet och slog i benet i bordet och fick värsta blåmärket och sen typ i parken när vi skulle gå tillbaks till Tom och Bill så typ föll hon ba ihop på maken och vi åkte till sjukhuset osv. sa jag.
- Men jag mår bra nu i alla fall. sa hon och log.
- Bra! sa pappa och mamma och gick in i vardagsrummet och vi gick till mitt rum.

Tom's perspektiv:

Vi satta i studion och hade tråkigt. Vi gick in på skype för att kolla om tjejerna va inne satt vi kunde skypea med dom. Och ja, de va dom. Vi ringde upp dom och startade videosamtal.

- Heeeeeej! sa jag och Bill med världens största leenden.
- Hej. sa dom och såg bara ledsna ut.
- Vad är de? frågade Bill oroligt.
- Jaaaag saknar deeeeeej!!! sa Angelika och hennes ögon fylldes med tårar.
- Aw... Jag saknar dej också! Varför va ni tvungna att åka??!! sa han.
- För att vi ville de men vi insåg inte hur mycket vi skulle saknar er! sa dom.
- Aha.. men ni måste komma tillbaka snart. sa jag.
- Men jaa! sa dom och log.
- Haha bra. Men vi måste någ dra nu. sa jag.
- Aa vi med.. sa Camilla.

Vi la på och fortsatte jobba.



Så!
Vi börjar på nästa kapitel nu så ni vet, de kommer nog ut imorron om ni har tur vet inte.
men camilla kommer va i skolan men jag(angelika) vet inte om jag ska gå för känner mej inte så bra:((
asso jag sover skit dåligt och har varit uppe 2 dagar i sträck nu, är täppt i näsan, nyser 24/7, e hes som fan och blödde näsblod i morse innan jag stack till skolan och flera gånger i skolan.
men om jag e hemma skriver jag mycke på novellen iaf så de e ganska säkert att de kommer imorron:)

iallafall har fixat en facebook för novellen :)
adda den!!

http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=100003392318165

sen finns de en mail men asso kollar den inte så ofta:P

men ajja: [email protected]


Kommentarer
Postat av: Cissi

Bra!! Skriv mer när ni kan :)

2012-01-20 @ 16:23:12
URL: http://proudalien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0