Die For You - Chapter 45


1. Emma-Lee 2. Bills hund 3. Ria.. 4. Fanny 5. Tom och Bill 6. Angelika

Angelika's perspektiv:

*6 år senare, 2012*

Jag, Tom, Bill och deras hundar hade flyttat till ett stort hus i L.A och Gustav och Georg bodde kvar i Tyskland. Jayy bodde med Simone och Gordon för att Tom ville inte att han skulle veta att han var hans pappa.

Tom hade skaffat en ny tjej, Ria. Han hade tröttnat på "äkta kärlek" för en natt. Jag och Bill hade också tröttnat på de. Jag och Bill gillade inte Ria, för de verkade mest som att hon var ute efter hans pengar. Men varje gång Bill sa de till Tom blev han bara sur..

Jag tyckte att hon va en riktig bitch bara. Hon va sjukt elak och dryg. Och jag tyckte hon va ful.

Killarna hade inte haft någon tour på 2 år för att dom fortfarande jobbade på sitt nya album.

Vi hade bestämt att vi skulle ut och äta på en resturang ikväll så jag och Bill va inne på vårat rum och gjorde mej i ordning och Tom va nere i vardagsrummet och väntade på Ria.

Jag tog på mej en mörk grå/blå/lila kort klänning och ett par svarta klackskor, sen sminka jag mej och plattade håret. Bill tog på sej mörkgrå byxor, en svart tröja och en grå kappa. När vi båda hade fixat oss så gick vi ner till Tom.

- Har Ria kommit än? sa Bill.
- Chilla, hon kommer snart. sa Tom.
- Asså jag fråga bara? sa han.
- Och jag svara. sa Tom.

Bill sucka och satte sej i soffan brevid Tom. Några minuter senare ringde de på dörren och vi alla gick till hallen och Tom öppna och de va Ria.

- Hej älskling. sa Tom och kysste henne.
- Heej. sa hon och log.
- Ska vi dra eller? sa jag.
- Aa. sa dom.

Vi åkte till resturangen och satte oss vid vårat bord och beställde. När vi hade beställt drog Bill med sej Tom till toaletterna.


Bill's perspektiv:

Jag hade sagt till Tom några dagar tidigare att jag skulle fria till Angelika idag men nu hade jag blivit osäker på hur jag skulle göra de så jag behövde fråga Tom hur.

- Jag kommer fan inte klara det här! sa jag nervöst.
- Asså kom igen! Ni har varit tillsammans så här länge!! sa han.
- Men jag vet inte hur jag ska göra! sa jag.
- Hur svårt kan de va? Du ställer dej på knä och tar upp den där fucking ringen och frågar om hon vill gifta sej med dej? sa han.
- Men jag är nervös!! sa jag.
- Va inte det då! sa han.
- Asså jag kommer fan inte klara de!! sa jag.
- Jo de gör du! Kom nu bara, dom väntar fan på oss. sa han och vi gick tillbaks till Angelika och Ria.

Exakt när vi kom tillbaka så kom kyparen med maten. Vi åt klart och sen satt vi och snacka ett tag. Jag viska till Tom att jag va så här nervös och visste inte alls vad jag skulle säga eller något.

- Hur fucking svårt kan de va?! sa han.
- Vaa? sa Angelika och Ria.
- Inget. sa vi.
- Okej..? sa dom.
- Uhm.. Angelika. sa jag och ställde mej på ett knä framför henne.
- Omg.. sa hon tyst och blev tåögd när jag tog upp asken med ringen i.
- Vill du gifta dej med mej? sa jag.
- Omfg.. Shit jaaa!! skrek hon och kysste mej.
- Jag älskar dej så fucking mycket. sa jag och log.
- Jag älskar dej också! sa hon och började gråta av gläjde.

Jag satte på henne ringen och kysste henne.

- Jag sa ju att de skulle gå bra. sa Tom och log.
- Ja, tack för ditt stöd Tom. sa jag och log.
- Allt för dej lillebror. sa han och flina.
- Du skulle sluta!! sa jag.
- Juste. Sorry. sa han.
- Ska vi dra? sa han sen.
- Okej. sa vi andra.

Vi åkte hem och jag och Angelika gick upp till vårat rum. 

- Kan fan inte fatta att du fria! sa hon glatt.
- Inte jag heller. Va skit nervös! sa jag.
- Haha aw. sa hon och kysste mej länge.
- Vill du gå ner till Tom och Ria? sa jag efter kyssen.
- Okej. sa hon och log.

Vi gick ner till vardagsrummet och Tom låg i soffan och tittade på tv och Ria låg brevid honom med hennes huvud på hans bröst.

- Vill ni göra något? sa jag.
- Uhm.. Visst. sa dom.
- Något förslag? sa Angelika.
- Jag vet inte.. Juste hur länge sen vare hundarna va ute? sa Tom.
- Uh.. Typ länge sen. sa jag.
- Okeej, men vi kan väl typ gå ut med dom dåra? sa han.
- Aaa, visst. sa vi andra.

Vi koppla alla 4 hundarna och gick ut med dom. Jag tog en hund, Angelika en och Tom tog två. Vet inte varför Ria inte höll någon, hon bara gick i armkrok med Tom.

- Bill, jag så hatar henne. viskade Angelika.
- Mm.. Jag med. viskade jag till henne.
- Vad viskar ni om då? sa Tom och flina.
- Uh, inget. sa jag snabbt.
- Jo, säg? Vi säger ju allt till varann? sa han.
- Jag säger sen, okej? sa jag.
- Visst. sa han.
- Men vi skulle ju göra en grej sen. sa Ria till Tom.
- Juste.. Uh, men om jag snackar med han först så gör vi de efter? sa han.
- Mm.. Visst. mumalde hon surt.

När vi hade gått en stund med hundarna så gick vi tillbaks till huset och tog av hundarnas koppel.

- Jag väntar på dej på ditt rum. sa Ria och kysste Tom.
- Okej, jag kommer snart. sa han.
- Vad snacka ni om då? sa han när Ria hade gått.
- Att vi hatar henne. Hon klänger på dej som fan och försöker typ ta dej ifrån mej. sa jag.
- Asså vafan?! Bill ingen kommer kunna ta mej ifrån dej. sa han.
- Hon gör ju fan de. sa jag surt.
- Nej de gör hon inte. sa han.
- Jo! Asså hon vill ju fan va med dej hela tiden! Du har fan aldrig tid för mej längre! sa jag.
- Men du är ju fan med Angelika! sa han.
- Ja! Men hon säger skit ofta att jag kan va mer med dej! Men alltid när jag snackar med dej om de kommer den där jävla horan alltid ivägen! sa jag.
- Den där jävla horan är min fucking tjej! sa han irriterat.
- Jag fucking vet! Och din jävla tjej tar dej ifrån mej!!! skrek jag för att Ria skulle höra.
- Gör hon inte alls. sa han surt och gick till sitt rum.
- Vafan vet du jävla cp. sa jag argt och gick med Angelika till vardagsrummet.

Vi tittade på tv en stund men sen tröttna vi på de och gick upp till vårt rum. Jag slängde mej på sängen och Angelika bytte om till mjukisbyxor och ett linne. Sen gick hon och la sej brevid mej.

- Tom fattar fan inte att jag känner mej utanför.. sa jag lågt.
- Jag vet.. Allt är den där jävla Rias fel. sa hon.
- Ja. sa jag surt.
- Älskar dej Bill. sa hon och kysste mej länge.
- Älskar dej med. sa jag efter kyssen.
Vi va skit trötta så vi bytte om och allt och gick och la oss.


Tom's perspektiv:

*Nästa dag*
Ria hade nyss gått hem och jag drog med mej Bill till mitt rum.
- Vad? sa han.
- Tycker du att jag ska fria till Ria? sa jag.
- EUWW NEEJ!!! skrek han äcklat.
- Men jag älskar ju henne. sa jag.
- Om du gör de kommer jag aldrig mer att snacka med dej! sa han.
- Men seriöst Bill! Jag älskar fan henne! sa jag.
- Spela roll! Jag skaffar fan ett eget hus med Angelika om du gifter dej med henne! sa han.
- Snälla Bill. sa jag.
- Gör de om du vill. Men jag flyttar om du gör de. sa han och gick.
Jag gick efter han ner till vardagsrummet.
- Snälla Bill. sa jag.
- Nej! sa han.
- Men jag älskar fan henne!! skrek jag.
- Och jag hatar henne!! skrek han.
- Snälla Bill!! skrek jag.
- Nej!! Hon är bara ute efter dina fucking pengar och allt!! skrek han.
- Är hon inte alls!! skrek jag.
- Joo det är hon! Och sen vill hon ju fan bara ta dej ifrån mej! skrek han.
- Vill hon fan inte alls!! skrek jag.
- Jo!! Och sen är du fan bara med henne hela fucking tiden! Du har fan aldrig tid för mej längre!! skrek han.
- Har jag visst?! skrek jag.
- Isånnafall tar du fan henne framför mej!! Asså du vet inte hur jävla utanför jag känner mej!! skrek han och blev tårögd.
- Du har ju Angelika? sa jag.
- Men hon är ju fan med sina kompisar hela tiden! sa han och började gråta.
- Okej.. Jag kan börja vara med Ria lite mindre om du vill? sa jag.
- Skulle du göra de för mej? snyftade han.
- Allt för dej. sa jag och krama han för att han skulle sluta gråta.
- Tack Tom. sa han.
- Mmm.. Varsågod. sa jag.
- Du vill inte de va? sa han.
- Jo.. Asså jag älskar henne, men om du tycker de känns som att hon går före dej och så, så gör jag de för dej. sa jag.
- Okej, tack. sa han.

*Några timmar senare*
Jag och Bill satt och kolla på tv och efter en stund plingade det på dörren. Jag gick och öppnade och där stod Ria.
- Heej älskling, vill du gå ut eller något? sa hon och log.
- Nej, jag ska vara med min bror. sa jag.
- Men du är ju fan alltid med han! gnällde hon.
- Eh, nej? sa jag.
- Jo, ni bor ju fan i samma hus och allt! sa hon.
- Men han grät fan för att jag aldrig har tid med han eftersom att jag bara är med dej hela tiden! sa jag.
- Okeej.. Men vill du göra något ikväll då? sa hon.
- Jag venne, kanske. sa jag.
- Snälla? sa hon.
- Nej, jag vet inte. Kanske. sa jag.
- Okej.. Men kan inte jag komma hit senare och sen så får vi se om du kan eller inte? sa hon.
- Mmm.. Visst. sa jag.
- Okej bra. Hejdå. sa hon och kysste mej innan hon gick.
- Hon klänger fan så här jävla mycket på dej. sa Bill när jag stängde dörren.
- Shit, när kom du? sa jag.
- När du öppna. sa han.
- Okeej. sa jag.
- Mmm.. Men är det inte typ as jobbigt när hon klänger på dej så jävla fucking mycket?! sa han.
- Jag venne.. Lite kanske. sa jag.
- Det är typ stört. sa han.
- Okej, jag har fattat. sa jag lite irriterat.
- Just saying. sa han och gick tillbaks till vardagsrummet igen.
Jag gick in i köket och rota i kylskåpet efter något att äta.


Angelika's perspektiv:

Jag hade nyss varit ute med några kompisar och kom precis hem. Jag gick in i vardagsrummet till Tom och Bill.
- Heej älskling. sa jag och kysste Bill.
- Heej. sa han och log.
- Hej Tom. sa jag och log.
- Tja. sa han och log tillbaks.
- Vad har ni gjort idag då? sa jag.
- Chillat och typ bråkat. sa Bill.
- Bråkat?! Om vadå?! sa jag.
- Typ att Ria kommer före mej, så Tom ska sluta vara med henne så mycket. sa han.
- Okeej. sa jag.
Min mobil ringde och jag tog upp den. Det var Fanny så jag svara.
- Hallå? sa jag.
- Heeeej! sa hon glatt.
- Heeej. sa jag.
- Vad gör du? sa hon.
- Typ inget. Du då? sa jag.
- Är i LA med Emma-Lee. sa hon.
- Omg varför?! sa jag.
- Semester?? sa hon.
- Omg vi måste fan ses! sa jag.
- Omg jag vet, kan inte vi komma till dej typ nu eller något? sa hon.
- Ja såklart! sa jag.
- Okej, kommer om typ... Några minuter. sa hon
- Jaao herrå. sa jag och vi la på.
Jag gick upp till mitt och Bills rum och fixa mej lite snabbt och sen gick jag ner igen. Några minuter senare plingade det på dörren. Jag öppna och där stod Fanny och Emma-Lee.
- Omg heeej! sa jag och krama dom.
- Heeej! sa dom och krama tillbaks.
- Vad vill ni göra? sa jag när vi gick in.
- Venne. Har det hänt något speciellt eller så på sista tiden? sa Fanny.
- Typ. Varför undrar du? sa jag.
- Venne, kul att veta. Men vad har hänt? sa hon.
- Hahah okeej, men jag ska giiftaaa meeej! sa jag glatt.
- Omg oftaaa?! sa Emma-Lee.
- Jaa! Bill fucking fira igår!! sa jag och visa ringen.
- Omfg. sa dom.
- Är så fucking lycklig. sa jag.
- Förstår det. sa Emma-Lee.
Vi gick till vardagsrummet och när Tom såg Emma-Lee så satt han bara kollade på henne.

- Uhm.. Hej. sa hon.
- Tja.. sa han.
- Det var typ länge sen.. sa hon.
- Typ. sa han.
- Hade nästan glömt bort dej. sa hon.
- Mm.. Detsamma. sa han och gick.
- Är ni fortfarande arga på varann?! sa jag förvånat.
- Jag venne. Har inte snackat med han sen typ 2006. sa hon.
- Oh shit. sa jag.
- Mmm.. mumlade hon.
- Men ska vi typ dra och käka? sa jag.
- Okeej. sa Fanny och vi kolla på Emma-Lee.
- Varför inte? sa hon och skratta lite.
- Okej, ses sen älskling. sa jag och kysste Bill.
- Mm.. mumlade han lite surt.
- Vad äre? sa jag.
- Inget. sa han kort.
- Okej, men ses. sa jag.
Jag, Emma-Lee och Fanny gick ut i hallen och tog på oss skor och sen gick vi ut.


kommentera!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0