I'm Losing Myself - Chapter 1


1. Stranden 2. Kathrine och Andy 3. Oliver och Leah 4. Lite av frukosten


Kathrine's perspektiv:


Jag hade ringt Leah och Andy och dom skulle komma över och Leah skulle ta med sej Oliver. Jag satt och väntade i ungefär 20min tills det plingade på dörren. Jag gick och öppnade och där stod Andy.

- Heej! sa jag och kramade han.
- Hej älskling. sa han och kysste mej.

Vi gick in och typ 10min senare plingade det igen. Jag öppnade och det var Leah och Oliver.

- Heej! sa jag och kramade dom.
- Tja. sa Oliver.
- Heej! sa Leah.
- Ska vi dra nu eller? sa jag.
- Aa. sa hon.

Vi gick till stranden och när vi kom fram la jag och Leah oss på våra handdukar och Andy och Oliver gick ner och badade.

- Vad har du gjort idag då? sa Leah och kollade på mej.
- Typ ingenting. Chillat och väntat på er typ. Dudå? sa jag.
- Varit med Oliver och så. sa hon.
- Okej, kul. sa jag.
- Mm.. mumlade hon.

Vi låg och solade ett tag och sen kände jag att någon bar upp mej bakifrån. Jag öppnade ögonen och där stod Andy.

- Andy, jag varnar dej om du bär ner mej till vattnet dödar jag dej! sa jag när jag märkte att det var dit han var påväg.

Han skrattade lite åt mej och sprang och slängde sej i vattnet med mej.

- ANDY!!!! skrek jag.
- Haha, vad är det älskling? sa han och flinade elakt.
- Jag ska fucking döda dej!! sa jag och drog ner han under vattnet.

Han drog ner mej under vattnet också och sen höll vi på sådär en stund.

*En timme senare*

Jag hade badat med Andy och Oliver ett tag men sen gick jag upp och la mej på min handduk igen.

- Vare kul eller? sa Leah.
- Till en början, nej. Efter ett tag, ja. sa jag.
- Haha okeej. sa hon och skrattade lite.
- Jao. sa jag och tog på mej mina solglasögon.
- Jag sticker till Oli och Andy. sa hon efter en stund och ställde sej upp.
- Okej. sa jag.

Jag låg där ett tag och sen kom Andy och la sej brevid mej på sin handduk.

- Varför badar du inte? sa jag.
- Tyckte du såg lite ensam ut så jag gick hit. sa han och log lite.
- Aww. sa jag.

Vi solade och snackade ett tag tills hans mobil ringde. Han svarade och pratade i typ 10min och sen la han på.

- Vem vare? sa jag.
- CC. sa han.
- Ahaa, vad ville han dååe? sa jag.
- Inget speciellt. sa han.
- Okeej? sa jag.
- Mm.. mumlade han och kysste mej.

Efter en liten stund så kom Leah och Oliver. Leah la sej och sola och Oliver satte sej brevid henne.

- Orka sola. sa Oliver.
- Jaa. Man blir brun. sa Leah.
- Och varför vill du bli de..? sa han.
- För att jag behöver de. sa hon.
- Varför? sa han.
- För att man kan inte vara typ kritvit när de är sommar. sa hon.
- Men jag är ju typ de. sa han.
- Men du har ju as mycket tatueringar så man man märker inte lika lätt att du är så vit. sa hon.
- Spela roll? Du behöver inte bli brun. sa han.
- Jooo! Visst behöver jag Kath? sa hon och kollade på mej.
- Typ, du ser ut som ett lik. sa jag.
- Sa ju de. sa hon och kollade på Oliver.
- Jag tycker att du är fin som du är. sa han.
- Aw. sa hon och kysste han.
- Men visst. Om de är så himla viktigt att sola så gör de dåå. sa han.
- De är exakt de jag ska. sa hon.

*Några timmar senare*

Vi hade tröttnat på att vara på stranden så vi gick till en resturang i närheten för att äta. Alla beställde och efter en stund så kom kyparen med maten.

Vi satt och åt ganska länge, men sen bestämde vi oss för att dra hem. Leah och Oli gick hem till han och jag och Andy gick hem till mej.


Oliver's perspektiv:

När jag och Leah kom hem till mej så gick vi till vardagsrummet och satte oss i soffan och kollade på tv.

- Det här är trååååkigt. sa hon efter ett tag.
- Haha, kom på något roligt att göra då. sa jag och skrattade lite.
- Som vadå? sa hon.
- Något? De är ju du som har tråkigt. sa jag.
- Ja, men ändå. sa hon.
- Haha okej. sa jag.

Hon kröp upp i min famn och la sej mot mitt bröst. Jag la armen om henne och kysste henne på kinden.

- Vi går och lägger oss. sa hon.
- Varför? Är du trött eller? sa jag.
- Mm.. mumlade hon.
- Okej. sa jag och vi gick upp.

Vi gick till mitt rum och hon tog en av mina tröjor och bytte till den och la sej i sängen.

- Haha alltid mina tröjor. sa jag och skrattade medans jag bytte om.
- Men jag har inget med mej ju. sa hon.
- Nej, du har aldrig det. skrattade jag och la mej brevid henne.
- Men jag behöver ju inte ta med mej något om jag ändå bara kan låna dina tröjor. sa hon.
- Typ. sa jag och kysste henne.
- Mm.. Godnatt. sa hon.
- Godnatt. sa jag.

*Nästa morgon*

När jag vaknade låg Leah forfarande och sov. Jag gick upp ur sängen och ner till köket. Jag rotade i kylskåpet efter något att äta. De fanns typ inget gott att äta så jag gick upp till mitt rum och försökte väcka Leah.

- Vakna! sa jag och skakade på henne.
- Vad? mumlade hon.
- Jag har tråkigt. Vakna. sa jag.
- Om du inte har märkt det så är jag redan vaken. sa hon.
- Men gå upp då. sa jag.
- Jaja. sa hon och gick upp.
- Vad ska vi göra?? sa jag.
- Venne.. Typ käka något. sa hon.
- Finns inget gott. sa jag.
- Men då kan vi... Uh.. sa hon.
- Då kan vi..? sa jag.
- Uhm... Jag venne. Vi drar hem till Kath och äter något där dårå. sa hon och bytte om.
- Haha, så vi ska liksom bara åka hem till henne för att käka? sa jag.
- Typ. sa hon.
- Okej.. Haha. sa jag.

Jag bytte om och sen gick vi ner till hallen och tog på oss skorna och sen gick vi ut till min bil. Vi åkte hem till Kathrine och jag stannade på uppfarten. Vi gick ur bilen och plingade på.

Efter kanske en halv minut så kom Andy och öppnade.

- Vad gör ni här? sa han trött.
- Haha, väckte vi er eller? sa jag och skratta.
- Typ. Eller jag venne om Kath är vaken men skit samma. sa han.
- Okeej, men Leah är hungrig och de finns inget att äta hos mej så hon sa att vi skulle åka hit för att hon behöver äta. skrattade jag.
- Hahah, vafan? sa han och skratta.
- Haha, hon är skum. Jag vet. sa jag och skrattade lite.
- Asså jag står här. sa hon.
- Jag drev bara. sa jag.
- Bäst för dej det. sa hon.
- Haha jag älskar dej med. sa jag.
- Jaja, jag är hungrig. sa hon.
- Kej.. Kom in då. sa han.

Vi gick in och tog av oss skorna och allt och Andy gick upp till Kaths rum och Leah gick in i köket och jag följde efter henne.

Hon tog fram lite att äta och satte sej vid bordet.

- OMG HON KOMMER ÄTA UPP MIN MAT!!!! hörde man Kath skrika och sen hörde man någon springa ner för trappan.
- Hahahahahahaha omg! skrattade Leah.
- Du skulle bara våga äta upp min mat! sa hon.
- Jag ska inte äta upp allt, bara lite. sa Leah och flina.
- Asså du äter fan som en gris. Lite för dej är fan as mycket! sa hon.
- Asså nej?! sa Leah.
- Jooo! sa hon och då kom Andy ner.
- Andy äter jag som en gris?! sa Leah.
- Uhm.. Asså.. Vet inte vad jag ska svara på de... sa han.
- Men vafan, Oli äter jag som en gris? sa hon.
- Uhm.. Eh.. sa jag.
- Gör jag de eller inte? sa hon.
- Asså... Uh.. Som en söt gris. sa jag.
- Så jag äter som en gris? sa hon.
- Typ.. sa jag.
- Whatever. sa hon och fortsatte och äta.
- Omg. sa Kath och satte sej brevid henne och började äta hon också.


Andy's perspektiv:

- Om man tänker efter så äter du också dom en gris, Kath. sa jag.
- Vaaaah?! Neeej! sa hon.
- Jo. sa jag.
- Leah, äter jag som en gris? sa hon.
- Om jag gör de så gör du också de. sa Leah.
- Taskigt. sa hon ledset.
- Haha, men du vet att jag älskar dej ändå. sa jag och log.
- Typ. sa hon och fortsatte äta.
- Äh, jag går och duschar. sa jag.

Jag gick till badrummet och duschade. När jag va klar klädde jag på mej och så och gick ner till köket igen. Kath satt med handen på magen och såg skit mätt ut medans Leah fortfarande åt.

- Är inte din mage full snart? sa jag och satte mej brevid Oliver.
- Näe. sa Leah.
- Okej...? sa jag.
- Vad ska vi göra idag? sa Kath.
- Venne. sa jag.
- Kan vi inte dra till stranden igen? sa Leah.
- För att du ska bli brun eller? sa Oliver.
- Hahah, typ. sa hon.
- Men omg. sa han.
- Tjejer.. sa jag och himlade med ögonen.
- Och vad menar du med det? sa Kath.
- Att ni ska bli så jävla bruna hela tiden. sa jag.
- Är de något fel på de eller? sa hon.
- Nej.. Men ni behöver inte bli de... sa jag.
- Jo. sa hon.
- Nej, varför skulle ni? sa jag.
- För att vi ser ut som fucking lik. Och jag vill inte se ut som dej. sa hon.
- Tack..? sa jag.
- Varsågod älskling. sa hon.
- Mm.. mumlade jag.
- Iallafalll.. Kan inte vi dra dit? sa Leah.
- Palla. Vi va ju där igår. sa jag.
- Men och? sa Kath.
- Vi kan dra iallafall. sa Leah.
- Gör de ni. sa jag.
- Kan inte ni också följa med? sa hon.
- Jag orkar iallafall inte dra dit igen. sa Oliver.
- Inte jag heller.
- Snälla Andy. sa Kath och gjorde sina puppyeyes.
- Nej.. Gå dit själva? sa jag.
- Men då äre ju inte kul.. sa hon.
- Varför måste vi med? sa han.
- För att vi vill de. sa Leah.
- Men ni kommer ju ändå bara ligga och sola, så åk dit själva? sa jag.
- Men jaaa? Vi åker ju dit för att bli brunare.. sa Kath.
- Jag vet. Då kan nu ju åka dit själva? sa jag.
- Okej då. sa hon lite surt.

Kath gick till sitt rum och kom ner efter några minuter med en stor handväska.

- Leah, ska vi dra till dej och hämta badkläder eller? sa hon.
- Aa. sa Leah och dom gick ut i hallen.

Dom tog på sej skorna och allt och sen gick dom ut.

- Tror du att dom blev sura? sa jag.
- Jag vet inte.. sa han.
- Hoppas inte det.. sa jag.




Första kapitlet, vad tycker ni? :3

Kommentera <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0