Die For You - Chapter 6


1. Camilla 2. förstahjälpen lådan 3. cigg 4. Tom 5. Angelika 6. Bill 7. Vattenpipan

Bill's perspektiv:

Tom kom ut med Camilla. Han bar henne och hon hade bara en handduk runt sej. Hon var helt bloding och hon hade skärt sej över hela armarna.

- Omg Camilla!?!?!? skrek Angelika.
- Jag lever.. sa hon.
- Ja, men omg asså du kunde ha varit död!? skrek hon igen.
- Jag hoppades att jag va de också. sa hon kallt.

Angelika lutade sej tillbaks mot väggen och kollade bara rakt fram. Sen började hon gråta igen. Jag satte mej vid henne och försökte trösta henne. Men den här gången va de helt omöjligt. Jag kan nog förstå varför också. Hennes bästa vän ville ju dö?
Tom la henne på sängen och gick för att hämta förstahjälpen lådan.

- Camilla.. Varför? sa Angelika.
- Du va inte bättre själv. sa Camilla.

Dom satt och stirrade på varan ett tag tills Tom kom med förstahjälpen lådan.

- Jag fattar inte varför vi egentligen åkte hit.. sa Angelika efter en vääääldigt lång stunds tystnad.
- De va för att se konserten. sa Camilla.
- Ja, men med tanke på allt som har hänt nu så ångrar jag nästan att jag åkte.. sa Angelika.
- Aa.. sa Camilla tyst.

Tom började linda in Camillas armar i bandage. Efter de så satt vi bara där och tänkt på vad tjejerna hade sagt.

- Ska vi gå eller vill ni att vi ska stanna. sa jag försiktigt.
- Spelar ingen roll. sa Camilla.
- Vi stannar en lite stund till om de går bra? sa Tom.
- Visst. sa Camilla.
- Aamen vi lämnar er själva en liten stund. sa jag.

Jag och Tom gick ut ur rummet och stängde dörren. Det känndes konstigt att lämna dom ensamma efter allt som hade hänt.
Efter några minuter så kom Camilla ut påklädd och gick mot 'balkongen' med ett cigarettpaket i handen.

- Varför röker dom ens? frågade Tom.
- Vet inte... sa jag.

När Camilla kom tillbaks in sprang Tom fram till henne och kramade henne och började gråta..

- Fan, förlåt mej Camilla!!! skrek han.
- Jag.... Vet inte.. sa hon.
- Snälla! Jag gör vad som helst! Jag älskar dej. sa han.
- Tom.. låt mej tänka på de. sa hon och gick in på sitt rum.

Camilla's perspektiv:

Jag gick in på mitt rum och Angelika satt fortfarande på golvet där jag lämna henne. Jag gick och satte mej brevid henne.

- Hur är de? sa jag.
- Jag vet inte.. sa hon med darrande röst.
- De kommer att bli bra. sa jag.
- Hur vet du de? sa hon.
- Jag bara vet de. sa jag.

Allt blev tyst och vi bara satt där och kollad rakt ut. Egentligen så visste jag inte hur det skulle bli men jag ville inte oroa henne i onödan för hon va i ett chocktillstånd.

- Ska vi gå ut till Tom och Bill? frågade jag.
- Mmm... Visst. sa hon.

Vi gick ut till killarna och satte oss i soffan.

- Tom, jag behöver snacka med dej. sa jag och gick mot mitt rum.

Han följde efter och stängde dörren. Jag satte mej på sängkanten och Tom kom och satte sej brevid.

- Så.. Vad ville du snacka om? frågade han och kollade på mej.
- Uhm, jag har typ tänkt.. Och.. sa jag innan Tom avbröt mej.
- OCH!?!?!?!?! skrek han
- Jag förlåter dej.. Jag menar, du va full.. sa jag.
- OMG OMG OMG OMG OMG OMG TAAAAAAAAAAAAAAAACK!!!!!!!! skrek han och kramade mej hårt.
- MEN! vi tar de lungt! jag har inte känt dej så länge Tom. sa jag allvarligt.
- Okey. sa han och log.

Vi gick tillbaks ut till Bill och Angelika. När vi kom ut satt dom och kysstes! Omg kan man bli sötare?

Angelika's perspektiv:

Medans Camilla gick och pratade med Tom passade jag på med att snacka med Bill.

- Jag är ledsen.. sa jag.
- Du behöver inte vara ledsen. De va jag som ska vara de. sa han.
- Bill.. sa jag.

De blev helt tyst och vi satt och kollade på varan ett tag.

- Förlåt mej.. sa han sen.
- De är lugnt. I think.. sa jag.
- Varför är jag så jävla dum i huvvet?! sa han.
- Du är inte dum... Okey, kanske lite men ändå! sa jag och log.
- Haha, du är så häääääär söt asså!! sa han och kysste mej.

När vi satt där och kysstes så kom Tom och Camilla in i rummet. Shit pinsamt! Vi slutade och bara satt och kolla på dom.

- Shit.. stör vi? sa Tom.
- Uhm, nej? sa jag.
- Haha okej. sa Tom.

Camilla tog Toms hand och gick ut på 'balkongen'.

- Vad ska dom göra? sa Bill.
- Haha, har ingen aning. sa jag och log.

Jag kysste han igen och de slutade med att vi låg och hånglade i soffan. När Camilla och Tom kom in igen höll dom varann i handen och skrattade. Så söta!

- Vad har ni gjort då? frågade Tom och flinade.
- Inget! svarade Bill snabbt.
- Nää de är ju därför du har typ allt Angelikas läppstift i ansiktet eller? sa Camilla och börja asgarva.
- Men käften! sa jag men kunde inte låta bli att börja garva jag också.
- Slutaa! sa Bill och gjorde en ledsen min.
- Aww! Okey! sa jag och kysste honom.
- Ni äter upp varandra.. sa Tom.
- Haha omg de är fan sant. garva Camilla.
- Men lägg av. sa Bill surt.

Bill gick in i badrummet och tvättade av läppstiftet. Medans han va där satt jag kvar i soffan och va irriterad på Camilla och Tom.

- Vad är de med dej då? flinade Tom.
- Men håll käften. sa jag och gick mot badrummet.
- Bill? frågade jag och knackade på dörren.

Han kom och låste upp och gick sen tillbaks för att ta bort allt. Jag låste och ställde mej brevid honom. Jag vet inte riktigt varför jag blev irriterad på Tom och Camilla. Eller asså dom va ju liiiiite små dryga men ändå. Jag kanske överdriver med att bli så irriterad?

Jag stog bara där och kollade på Bill, han va så jävla fin!

- Hahaha vad glor du på då? frågade han och flina mot mej.
- Haha, dej såklart! sa jag och log.
- Haha.. varför då? sa han.
- För att du är så jävla fin. sa jag.
- Haha du oxå. sa han och log.

Tom's perspektiv:

- Vad sa jag? frågade jag och kollade på Camilla.
- Uhm, vet inte? svarade hon och kollade förvånat efter Angelika.

Vi gick och satte oss i soffan och väntade på att dom skulle komma tillbaks. Efter 5min så kom dom.

- Asså är ni sega eller?? sa Camilla.
- Nej, vadå då? sa Angelika.
- De tar bara 2min att tvätta bort lite läppstift från ansiktet. sa Camilla.
- Men orka bry sej. sa Angelika surt.

De blev en pinsam tystnad tills Camilla reste sej upp och började gå mot dörren.

- Vart ska du? sa jag.
- Köpa en sak. sa jag.
- Vadå för något? sa Angelika.

Camilla gick och viska något i Angelikas öra.

- Är du seriös? sa Angelika.
- Men ja. sa Camilla och gick ut.
- Vad sa hon? sa jag och Bill.
- Äh ni vill inte veta. sa Angelika.
- Haha okej. sa jag.

Vi satt och kolla på tv ett tag. 45min senare kom Camilla hem.

- Va köpte du? sa jag.
- Haha, inget. skrattade Camilla och gick in på sitt rum.
- Gå ut på 'balkongen' istället! skrek Angelika till Camilla.
- Nej! De är kallt ute! skrek Camilla.
- Shiit.. sa Angelika tyst.
- Vafan ska hon göra? sa jag.
- Röka gräs.. sa Angelika tyst.
- VAAAAAAAAAAAA?!?!?!?!?!?!?! skrek jag och Bill.
- Mm... sa hon.
- CAMILLA!!!!!!!!!!! skrek jag och sprang in till henne.

När jag kommer in sitter hon där med en vattenpipa och as garvar åt mej..

- ANGELIKAAA?!?!?!? skrek jag och sprang tillbaks ut till henne.
- HAHAHAHAHAHAHAHAHA omg trodde du verkligen, helt fucking seriöst att jag va allvarlig!?!?! HAHAHAHAHAHAHHAHAHAHA omg asså shiit! garva hon.
- Ha-ha. sa jag lite irriterat.
- Nej, men hon och jag ska röka vattenpipa. sa hon.
- Asså de är inte bra för er! sa Bill och gick fram och kramade henne bakifrån.
- Nej verkligen inte! Och förresten, ni två är sjukt gulliga tillsammans! sa jag och log mot Bill och Angelika.
- 1. Jag vet. 2. Awwii taack Tom! sa hon och log.

Jag log tillbaks och satte mej i soffan igen. Camilla kom ut en stund senare och drog med sej alla ut på 'balkongen'.

- Asså jag fixar kolen och du fixar smaken! sa hon.
- Okey! sa Angelika och började fixa.

Camilla tände kolen och började blåsa på den så den skulle börja glöda typ. Sen började dom röka efter typ 10 minuter. 

Vi satt ute ganska länge och kollade på stjärnorna och tjejerna rökte. Tillslut blev dom höga och lite små dryga. Men de klarade vi av. Ungefär en halv timme senare sitter Angelika och Bill som vanligt och grovhånglar. Vet egentligen inte ens om man kan kalla de grovhångla ens när de kommer till dom..
De heter nog snarare, ÄTA UPP VARANN!?

- Asså omg. sa jag och kollade äcklat på dom.
- Haha. sa Camilla och kysste mej.

Några timmar senare gick vi in igen och då va alla typ ganska trötta så vi gick och la oss direkt.




Inte så långt, men ajja, börjar på nytt nu.

KOMMENTERA!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Bra skrivet! Det gör inge att ni faila med bilderna skriv gärna mer:)

2012-01-07 @ 12:40:03
URL: http://adarkstory.blogg.se/
Postat av: Anonym

Är inte Bill bög?:S

2012-01-08 @ 21:50:53
Postat av: stephanie isabell

kikar in & önskar dig en trevlig kväll!

2012-01-08 @ 22:38:55
URL: http://sisabell.blogg.se/
Postat av: Sofia

fin blogg:)

2012-01-08 @ 22:46:25
URL: http://soffesblogg.blogg.se/
Postat av: nina

nice blogg där!! :D

2012-01-08 @ 23:17:39
URL: http://ninass.blogg.se/
Postat av: camilla

Bill är långt ifrån bög.

2012-01-08 @ 23:51:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0