Die For You - Chapter 31


1. TH 2. Angelika 3. Sandra. 4. Emma-Lee


Angelika's perspektiv:

*Två dagar senare*

Jag vaknade av att Bill höll på att peta på mej.

- Sluta.. mumlade jag.
- Gå upp då. sa han och fortsatte.
- Okej då. suckade jag satte mej upp i sängen.
- Skynda dej att bli klar. sa han och log och gick ut.

Jag gick och duscha och sen tog jag på mej kläder och sminka mej och fixade håret som vanligt. När jag var klar så gick jag ner i köket och alla utan Tom var där. Jag satte mej iallafall brevid Bill.

- Vart är Tom? sa jag.
- Venne. sa Bill.
- Han sover väl. sa Georg.
- Okej. sa jag.

Exakt då så kom Tom ned för trappan med en tjej och han följde han till hallen.

- Ses någon gång. sa han och kysste henne.
- Såklart. sa hon och gick.

Efter de så kom han in i köket.

- Vem va de? sa Georg.
- Nina. sa Tom.
- Och de är..? sa jag.
- En brud. sa han.
- Jag sa ju att du skulle bli som förr! sa Bill.
- Asså omg Bill de va två tjejer okej?! De betyder inte att jag kommer fortsätta! sa han.
- Men du kommer ju de. sa Bill surt.
- Nej..? sa han.
- Ska vi slå vad? sa Bill.
- Visst. Du kommer ändå förlora. sa han.
- Vi får väl se. sa Bill.
- Angelika..? sa Sandra.
- Aa? sa jag.
- Har du märkt att vi inte har varit i skolan sen hon dog? sa hon.
- Omg shit.. Vafan hur mycket är klockan?! sa jag.
- 13:36. sa Gustav och kolla på sin klocka.
- Aja, vi går dit imorgon. sa jag.
- Haha aa. sa hon.

*Några timmar senare*

Jag och Bill satt på min säng och va inne på datan tills Tom kom in.

- Hänger ni med till stan? sa han.
- Vad ska du göra där? sa Bill.
- Asså Andreas är i sverige och han ville dra till klubbar i stan varje kväll typ. sa han
- Okej men jag orkar inte. sa Bill
- Snälla? sa han.
- Asså jag orkar inte. sa Bill.
- Okej då. Men Georg går med mej. sa han.
- Okej. sa vi och han gick.
- Ska vi käka något? sa jag.
- Visst. Vad? sa Bill.
- Venne.. Jag kan göra nuddlar. sa jag.
- Okeej. sa han.

Vi gick ner till köket och jag gjorde nuddlar och när de va klart så satte vi oss och åt.

- Så.. Vad vill du göra ikväll? sa hon.
- Vet inte.. Vara med dej? sa han.
- Haha men vi är ju de ändå. sa jag.
- Typ, men vill du se på film ikväll eller något? sa han.
- Okej, vilken? sa jag.
- Venne.. Men inte skräck. Pallar inte med de längre. sa han
- Okej. Men typ Pink Panter? sa jag.
- Haha okej. sa han och log.

Vi åt klart och gick upp till Sandra och Gustav.

- Vad gör ni? sa jag.
- Typ inget.. Har tråkigt. Ni då..? sa Sandra.
- Samma.. Haha. Vill ni titta på film med oss? sa jag.
- Uhm.. Okej. sa hon.

Vi gick ner i vardagsrummet och började titta på filmen. När den var klar så tittade vi på tvåan också. För att passa på liksom.

*Efter andra filmen*

Klockan var ganska sent och vi skulle gå och lägga oss men då kom Georg, Tom och någon tjej in gensom dörren och var aspackade.

Tom och tjejen gick upp för trappan och Georg kom till oss.

- Omg ni skulle bara vet vad som hände. sa han och skratta.
- Vad hände..? sa Bill.
- Venne typ allt! sa han och garva ihjäl sej.
- Du är full Georg. sa jag.
- Hahaha jag vet!! sa han och skratta.
- Är de kul eller? sa Gustav.
- Haha, jag vet inte. sa han.
- Okej...? sa jag.
- Vem är tjejen Tom va med? sa Bill.
- Venne.. Tror hon hette något med Emma.. Och sen Lee.. sa han osäkert.
- Wtf?! sa vi.
- Woooow, twinmoment.. Eller något sånt... sa han.
- Ehm.. Okej... sa Gustav.

Alla gick upp på sina rum igen. Jag och Bill bytte om och så och gick och la oss.


Tom's perspektiv:

Jag vaknade av att Bill försökte väcka mej..

- Vakna! sa han.
- Aj, mitt huvud.. Va hände? sa jag förvirrat.
- Venne.. Du kom hem full. sa han.
- Juste.. sa jag.
- Vem är hon? sa han.
- Vadå hon..? sa jag och kolla runt i rummet.
- Hon som ligger brevid dej kanske?! sa han.
- Aha.. Emma-Lee tror jag hon hette. sa jag.
- Tom du lova ju! sa han.
- Förlåt men de här va en olyckshändelse! sa jag.
- Asså du kommer bli som förut.. sa han besviket.
- Nej, de kommer jag inte alls. sa jag.
- Jo? du är ju redan påväg att bli de! sa han.
- Typ. sa jag.
- Vad snackar ni om? sa Emma-Lee.
- Har du varit vaken hela tiden? sa jag.
- Näe, halvsov förut. sa hon.
- Okej. sa jag.
- Aja, du får inte fortsätta så här. sa Bill och gick ut.
- Fortsätta hur då? sa hon och kolla på mej.
- Uhm.. Att ta hem tjejer typ.. sa jag.
- Okeej. sa hon.

Vi gick upp och klädde på oss och gick ner i köket och där satt dom andra.

- Asså va hände igår? sa jag och kolla på Georg.
- Jag vet inte.. Haha. sa han.
- Aja. De här är iallafall Emma-Lee, om någon undrar. sa jag.
- Juste, de va så hon hette! sa Georg.
- Wtf? sa jag.
- Varför just Emma-Lee? Förlåt men fattar inte Lee delen.. sa Angelika.
- Asså min mamma ville typ alltid ha en dotter som hette Emma men så födde hon mej i Kina och sen fick jag heta Emma-Lee.. Helt random, jag vet. sa Emma-Lee.
- Haha, okej. sa hon.
- Första tjejen som du tar hem som är snygg. sa Georg.
- Jag vet. sa jag.

Vi satte oss och åt och när vi har klara så gick vi upp på mitt rum.

- Asså jag minns typ inget från igår.. sa jag.
- Inte jag heller.. Minns bara de som hände när vi kom hit. sa hon.
- Va hände..? Vänta kommer ihåg nu.. Haha. sa jag och fick typ världens flashback.
- Haha okej. sa hon.
- Du vet väl om att du är skit snygg? sa jag.
- Typ.. Har hört de ett par gånger. sa hon.
- Haha okej. sa jag och kysste henne.
- Ehm.. Vad vill du göra? sa hon och log.
- Vara med dej. sa jag och log tillbaks.
- Haha, gulligt. sa hon och kysste mej länge.
- Typ. sa jag efter kyssen och log.


Sandra's perspektiv:

*En timme senare*

Jag, Gustav, Bill, Angelika och Georg satt i vardagsrummet och tittade på tv.

- Tom verkar typ gilla Emma-Lee. sa jag.
- Typ. sa Bill.
- Tror ni de blir hans nästa tjej eller? sa jag.
- Vet inte. Han sa ju att han inte hade kommit över Camilla än. sa Georg.
- Mmm.. Men tänk om han har de? sa jag.
- Han kommer aldrig att göra de. sa Bill.
- Hur vet du? sa jag.
- Jag känner de på mej. sa han.
- Okej. sa jag.

En liten stund senare så kom Tom och Emma-Lee ner och satte sej i soffan med oss.

- Tom? sa Bill.
- Aaa? sa han.
- Va hände med Camilla? Har du kommit över henne eller? sa Bill.
- Säg inte hennes namn.. sa han lågt.
- Vem är de? sa Emma-Lee.
- En tjej bara. sa han.
- Vafan Tom? sa Bill.
- Vad? sa han.
- Äh, inget. Men har du kommit över henne eller? sa Bill.
- Såklart inte. Eller.. Ehh.. Jag vet inte. sa han och kollade på Emma-Lee först och sen ner i golvet.
- Vad menar du med de..? sa Georg.
- Jag vet inte.. sa han lågt.
- Säg bara? sa jag.
- Men jag vet ju inte! sa han.
- Okej, chilla. sa jag.
- Sluta bara prata om henne, okej? sa han.
- Asså vem är hon?! sa Emma-Lee.
- Men en tjej bara. sa han.
- De va Toms flickvän. sa Bill.
- Va hände med dom? sa hon.
- Hon dog i cancer för kanske en månad sen eller något. sa han.
- Omg Tom! Är du okej? sa hon och krama han.
- Typ. sa Tom.
- Omg förlåt för att jag fråga. sa hon.
- De är lugnt. sa han och kysste henne.

Jag och Gustav gick upp på mitt rum, orkade inte sitta kvar där. Han satte sej på sängen och jag tog min mac och satte mej brevid han.

- Vad vill du göra? sa jag.
- Haha, venne. sa han och kysste mej.
- Lol, okej. sa jag och flina.
- Men vi bara inne på datan lite.. sa han.
- Okeej. sa jag och log.


Bill's perspektiv:

Jag och Angelika gick upp på hennes rum och satte oss vid datan..

- Haha, har du märkt en sak? sa hon och skratta.
- Nej vadå? sa jag.
- Alltid om vi inte har nåt att göra går vi alltid in på datan. sa hon.
- Hahaha, typ. sa jag.
- Ska vi kolla på film eller nåt? sa hon.
- Okej, vilken? sa jag och log.
- Hm.. Typ the notebook? sa hon.
- Okej. sa jag.

Vi gick ned till vardagsrummet och som tur va Tom och Emma-Lee uppe på hans rum eller något. Hon starta filmen och vi la oss i soffan och började kolla på filmen.

Efter filmen hade Angelika somnat. Jag försökte väcka henne och tillslut vakna hon.

- Haha, gomorron! skratta jag.
- Hahaha, hej. sa hon och kysste mej.
- Hur fan kan man somna? sa jag.
- Venne.. Haha. sa hon och skratta lite.

Vi gick upp på hennes rum igen.

- Jag har tråkigt. sa jag.
- Jag med. sa hon.
- Ska vi gå ut nånstans? sa jag.
- Visst, vart? sa hon.
- Venne, nånstans bara. sa jag.
- Skogen eller? sa hon.
- Haha som vanligt alltså. sa jag och skratta lite.
- Vadå då? De är skönt att bara stå och chilla där. sa hon.
- Aa jag vet. sa jag.
- Aja, ska vi dra eller? sa hon.
- Aa. sa jag och vi gick ner till hallen.

Vi tog på oss våra skor och så och gick till skogen.
När vi hade varit vid skogen i typ 5min så kom Hampus och hans kompisar..

- Oh nej.. sa Angelika.
- Vafan gör dom här? sa jag.
- Har ingen aning.. sa hon.

Typ en minut senare så kom dom fram till oss.

- Hej snyggo. sa Hampus och försökte kyssa henne.
- Rör mej inte. sa hon.
- Vad äre med dej nurå? sa han.
- Jag har pojkvän och du är helt störd. sa hon.
- Kallar du de pojkvän..? Han liknar en tjej jue. sa han och kollade på mej och skratta.
- Lägg av. sa hon irriterat.
- Vadå? Säger ju bara sanningen! sa han.
- Mm.. Eller hur. sa hon.
- Ja? sa han.
- Vad ville du? sa hon drygt.
- WannaBe Michelle.. sa hans ena kompis.
- Vafan saru gaylord? sa hon.
- Wanna, Be, Michelle. sa han.
- Som om. sa hon.
- Hahaha! Omg du tror du är cool vafan?! skratta Hampus.
- Asså har du inget vättigt att säga kan du dra. sa jag irriterat.
- Skit i dom, vi drar hem till dom andra istället. sa hon och tog min hand och vi gick.
- De finns en sak jag vill göra innan vi går. sa jag och tog mej loss ur hennes grepp.
- Vad? sa hon oroligt.
- Döda Hampus. sa jag och gick mot han.
- Bill nej! Skit bara i han! sa hon.
- Ska du vara kaxig nu eller? Fjolla. sa Hampus.
- Kalla mej varken tjej eller fjolla igen! Fattat?! sa jag.
- Okej då, bög. sa han och flina.
- Ska du ha spö eller? sa jag irriterat.
- Du är för svag. sa han.
- Eller så äre du som är de. sa jag.
- Bill kom bara! sa Angelika.
- Nej. sa jag.
- Varför går du inte bara hem grinande som din bror gjorde? sa han.
- Han grina inte. Han hade bara ont. sa jag.
- Jävla mes. sa han.
- Kalla inte Tom mes bara för att du inte vill inse att de är du som är de! sa jag irriterat och slog han med knytnäven i ansiktet.
- Aj! Vafan! sa han och höll för ansiktet.
- Ooooh, Hampus får spö. sa hans kompisar och garva lite.
- Käften!! skrek Hampus till dom.
- Chilla vafan, du kan ju slå ner han lätt iallafall. sa den ena och garva.
- Bill, snälla kan vi bara dra..? bad Angelika och tog tag i min hand.
- Nej. sa jag.
- Snälla.. sa hon och såg mej i ögonen.
- Men nej. Jag ska visa han att han inte är så jävla bäst som han tror. suckade jag irriterat.
- Visst, om du vill att de slutar värre än vare gjorde för Tom så gärna för mej. sa hon.
- De kommer inte de jag lovar. sa jag.
- Lova aldrig något du inte vet något om. sa hon.
- Men asså jag kommer inte sluta värre än Tom! sa jag.
- Okej då.. sucksde hon.
- Har ni gullat klart med varann nu eller, satt jag kan slå ner dej. sa Hampus irriterat.
- Lycka till med de. sa jag och sparka han hårt mellan benen.
- FUCK!!! skrek han.
- HAHAHAHA omg Hampus jag trodde DU skulle slå ner HAN och inte tvärtom! skratta hans kompisar.
- HÅLL FUCKING KÄFTEN INNAN JAG SLÅR NER ER OCKSÅ!!! skrek han.
- Vilken jävla mes du är. sa jag.
- Asså du fattar fan inte hur fucking ont de gör!! skrek han.
- Nej, men de gjorde Tom. sa jag.
- Bill, kan vi gå nu? sa Angelika.
- Okej.. sa jag.

Vi gick tillbaks till huset. Vi skulle gå upp till Toms rum för att berätta för han vad som hände. När vi kom in i hans rum så låg han och Emma-Lee och hångla på sängen...

- Seriöst? sa jag.
- Va..? sa han och han och Emma-Lee satte sej upp.
- Äh, de va inget. sa jag.
- Okej..? Men vad ville du? sa han.
- Säga att jag slog ner Hampus. sa jag och flina.
- Du gjorde vadå? sa han förvånat.
- Ja. Han kalla mej fjolla, tjej och bög sen blev jag skit irriterad, sen kalla han dej jävla mes och då fick jag typ damp och ba: Kalla inte Tom mes bara för att du inte vill inse att de är du som är de! Sen slog jag han i ansiktet och sen sparka jag han mellan bena och de verkade göra feeeett ont. Haahaha. sa jag och skratta.
- VA KALLA HAN MEJ?! sa han.
- Mes. Men du kan va glad att du inte blev kallad fjolla, tjej och bög iallafall.. sa jag.
- VA KALLA HAN DEJ?! sa han.
- Jag har sagt de 2 gånger? sa jag.
- Ja men jag har damp på han nu iallafall. sa han irriterat.
- Okej. Men vi ska väl lämna er ensamma.. sa jag och vi gick ut.

Jag och Angelika gick in på hennes rum istället.

- Fan vad jag hatar Hampus. sa Angelika.
- Jag också. sa jag.
- Asså han försökte kyssa mej! sa hon.
- Jag vet. sa jag irriterat.
- Han är störd. sa hon.
- Hahaha, han är mer än störd. sa jag.
- Aja, hade han gjort de hade han varit död nu. sa hon.
- Ja, jag vet. sa jag.
- Älskar dej, mest av allt! sa hon och kysste mej.
- Älskar dej också! sa jag och kysste henne igen.


Gustav's perspektiv:

Jag, Georg och Sandra var inne på mitt och Georgs rum och va inne på datan.

- Kan vi inte göra något roligare? sa Sandra.
- Som vad? sa Georg.
- Vet inte.. haha. sa hon.
- Men om du kommer på något roligt att göra så gör vi de. sa han.
- Meeh. Omg jag kommer ju aldrig komma på något! sa hon.
- Synd för dej. sa han och flina.
- Fuck u.. sa hon.
- Kan inte. sa han.
- Kan du väl visst? sa hon.
- Kanske, har inte provat men vill inte heller. sa han.
- Okej. sa hon.
- Haha, vafan va de där Georg? sa jag.
- Vadå? sa han.
- Inget.. Haha. sa jag.
- Okej..? sa han.

*Några timmare senare*

Jag, Sandra och Georg hade nyss varit på Subway och käkat. Nu skulle vi bara upp till Toms rum och fråga om dom ville göra något. När vi kom in så satt Tom i sängen och Emma-Lee stod och sminka sej.

- Vill ni göra något? sa Georg.
- Kan inte. Vi ska dra ut snart. sa Tom.
- Vart? sa jag.
- Där vi var igår. sa han.
- Okeej.. sa jag.
- Georg, vill du med eller? sa han.
- Visst. sa Georg.
- Varför frågar du bara Georg? sa jag.
- För att han är singel. sa Tom.
- Men du är väl inte de själv? sa jag.
- Jo?! Eller.. Uhm.. Jo..? sa han och kolla på Emma-Lee.
- Ingen har sagt att vi är tillsammans iallafall. sa Emma-Lee.
- Okeeej. sa jag.
- Men har du kommit över Camilla eller? sa Georg.
- Öh.. Va? Nej.. Eller jag venne... Varför undrar du? sa Tom.
- Nej undra bara.. sa han.
- Okej. sa Tom.
- Aja, Tom jag är klar. sa Emma-Lee.
- Okej, vi drar. sa han.
- Ville du med eller? sa hon och kollade på Georg.
- Aa, visst. sa han.
- Kom då. sa Tom och dom gick.
- Okej, vad ska vi göra? sa jag.
- Venne, nånting. sa hon.

Vi gick till hennes rum och tog fram datan och kollade på några avsnitt av Scrubs.

Någon timme senare så somna vi.

*Nästa morgon*

När jag vaknade gick jag och duschade och fixa mej och sen gick jag ner till köket.
Vid bordet satt Bill, Georg, Angelika och Sandra.

- Tja. sa jag och satte mej.
- Hej. sa Angelika och Bill.
- Varför väckte du inte mej? sa jag och kolla på Sandra.
- Öh.. Venne. sa Sandra.
- Okej.. sa jag.

En liten stund senare så kom Tom och Emma-Lee ned för trappan och han gick med henne till hallen.

- Herrå. gäspade Tom.
- Hejdå. sa Emma-Lee och gick.

Tom kom in i köket och satte sej med oss.

- Va de allt? sa Angelika.
- Uhm.. Aa, vadå då? sa Tom.
- Gillar inte du henne? sa hon.
- Lite. sa han.
- Som jag sa innan. Du kommer bli som förut om du inte kan hålla dej till EN fucking person! sa Bill.
- Nej de kommer jag inte. Jag lovade dej de. sa han.
- Du kommer aldrig kunna hålla de du lova. sa Bill.
- Jo?! sa han.
- Nej.. sa Bill.
- Bill, jag lovar inte dej nåt som jag inte kommer hålla! sa han.
- Jo. De här. sa Bill.
- Asså varför kan du bara inte tro på mej? sa han.
- För att jag är trött på att du aldrig kan hålla saker du lovar.. sa Bill.
- Jag har alltid hållit mina löften till dej! sa han.
- Nej. sa Bill.
- Vafan snackar du om?! Jag har alltid gjort de, jag skulle aldrig svika dej Bill! sa han.
- Aa. Eller hur. sa Bill och gick upp.
- Asså shit.. sa han.
- Varför kan han bara inte tro dej? sa Georg.
- Vet inte.. sa han.
- Kanske för att du har brutit något löfte..? sa Angelika.
- Men nej? sa han.
- Är du säker? sa hon.
- Venne. sa han.
- Tänk efter om du har de då? sa hon.
- Orka. sa han.
- Låt han va besviken på dej då.. sa hon och gick upp till han.
- Asså varför ska hon alltid hålla med Bill? sa Tom irriterat.
- För att de är hennes pojkvän..? sa jag.
- Men de är fett störande! sa han.
- Typ.. sa jag.
- Men tänk om hon tycker som han då? sa Sandra.
- Mm.. Visst, hon tycker verkligen som han. sa han.
- Vad vet du om va hon tycker? sa hon drygt.
- Men asså ingen tycker dom Bill! sa han irriterat.
- Hon gör ju de. sa hon.
- Nej de gör hon inte!! skrek han.
- Hur fan vet du?! sa hon drygt.
- Va inget så jävla kaxigt. Ska jag fucking slå ner dej igen eller? sa han argt.
- Håll käften Tom!! skrek jag.
- Lägg dej inte i!! skrek han.
- Jag lägger mej i hur jävla mycket jag vill!! skrek jag.
- Gustav chilla, han slår inte ner mej iallafall. sa hon och då slog Tom henne med knytkäven i ansiktet.
- VAFAN HÅLLER DU PÅ MED?!! skrek jag och slog han i bakhuvudet.
- Fucking rör mej inte!! skrek han.
- Dra åt helvete Tom!! skrek Sandra och sprang upp och börja gråta.
- Du rör fan inte henne igen! Fattar du de?! sa jag argt.
- Chilla vafan. sa han.
- Dra åt helvete. sa jag och gick upp till Sandra.



kommentera ! ;3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0