Die For You - Chapter 1


1. Camilla 2. Angelika 3. Camilla 4. Scenen 5. Angelika

Angelika's perspektiv:

Jag vaknade av att jag fick ett sms. Camilla Spångberg stog det på displayen. Jag klickade upp smset och kollade vad hon hade skrivit.

C: Omg TH ska ha sin sista på turnén konsert i Tyskland nästa vecka! <3
A: WHAAAAT!? Jag motherfucker måste diiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit! <3
C: Viiisst? Asso jag med! <3
A: Ska fråga farsan om jag får åka, morsan säger nej direkt! <3
C: Okay asso vi kan åka tsm? Ska fråga pappa! <3
A: Ofc <3 kom hit näru har snackat med han! :)
C: Okey! :) <3

Jag gick in i min walk-in-closet och tog fram nya troser, bh, en vit skjorta och blå jeans shorts. Jag tog på mig allt och sen gick jag in i badrummet för att sminka mig. Det fick bli lite mascara, läppglans, kajal och eyeliner. Sen kammade jag igenom håret och lät det vara.

Jag gick ner till köket och där satt pappa som vanligt med sin kopp kaffe och en tidning. Mamma var på jobbet, Sebastian och Jonathan var nog ute någon stans eller på sina rum. Jag satte mig ner framför pappa och harklade mig lite.

- Åh, hej gumman! Sa han och log.
- Hej, uhm pappa..? Sa jag lite försiktigt.
- Ja? Sa han och kollade på mig.
- Jo eh.. Camilla mezzade mig och sa att Tokio Hotel kommer ha sin sista konsert på turnén i Tyskland nästa vecka.. Och jag undrar om jag och hon kan få åka dit tillsammans? Sa jag med en osäker blick.
- Ehm.. Ja eh.. Vart åker ni isånna fall? Frågade han.
- Den är i Hamburg. Svarade jag.
- Hmm.. Kan jag få tänka på saken en stund? Frågade han.
- Okay sa jag och gick ut och satte mig på trappen ute.

Jag tog fram mitt cigg paket och tände en cigg. Fan vad jag älskar att röka. Det är fan det bästa som finns! Jag satt där ett tag och väntade på Camilla tills hon kom. Vi hälsade och gav varandra en kram innan vi gick in. Precis innan vi gick upp ropade pappa på mig.

- Ja? Sa jag när jag kom in i köket.
- Jag har besämt mig nu.. Sa han och kollade allvarligt på mig.
- Och det blir!? Sa jag.
- Om ni kan lova att sköta er så får ni åka dit. Sa han.
- OMG tack  pappa! Jag looooovar! Sa jag och sprang upp till Camilla.

- Omg jag fiiiiick!! Sa jag.
- Omg fett najjs jag fick också! Men jag tjatade enormt mycket, haha! Sa hon och skratta.
- Shit kan inte fatta att det är sant... Sa jag.
- Viisst? Asso vi måste snaffa biljetter nu! Sa hon och kolla på mig.
- Oooh! Juste... Kom då. Sa jag och satte mig vid datan.

Jag kollade först biljetterna för konserten. Sen köpte jag dom och vi skulle få ståplats längst fram!! Biljetterna skulle komma till mig imorron. Men efter att jag fixade det kollade jag flyget och hotell. Kan inte fatta det. Jag och Camilla, åker ensamma till Tyskland om 5 dagar!!

Vi blev ganska uttråkade så vi bestämde oss för att dra till stan och shoppa. Vi gick ner i hallen och satte på oss skorna och sen tog vi våra väskor. Jag sa hejdå till pappa och sen gick vi.


Camilla's perspektiv:

*6 dagar senare, 4 timmar innan konserten*

- Asså shit Camilla jalla för i helvete!!!! Jag måste fucking också duscha!!! Skrek Angelika.
- Men asså jaa chilla vafan!! Skrek jag tillbaks.

Det var bara 4 timmar kvar tills konserten började och jag var sjukt nervös. Gissa varför!? Jo asså omg vi har meet & greet biljetter. Vilket betyder att dom kommer stå fucking fram för oss!!!!! Shit, jag kan verkligen inte fatta att det är sant.

Jag vaknade ur mina tankar och stängde av duschen och tog min handdukoch gick ut. Sen gick jag in på mitt ''rum'' och tog på mig mina kläder som jag skulle ha. Det var underkläder ofc, tajta jeans, ett grått linne, en vit kofta och vita häl-strumper. Sen ställde jag mig framför spegeln och sminkade mig som jag brukar. Och sen fixade jag mitt hår.

När jag äntligen var klar va det 1 timme kvar tills allt började, så vi var tvungna att gå om en halv timme ungefär.

- Angelika är du klar snart? Frågade jag.
- Ja snart! Svarade hon.
- Okay för vi måste dra om typ enhalv timme! Sa jag och satte mig i soffan och började spela på min iPhone.

Ungefär 20 minuter senare kommer Angelika ut. Hon hade på sig ett vitt linne och en röd tröja över, sen hade hon tajta mörkblå jeans och en skinjacka.

När hon kom så gick vi eftersom att det inte fanns så mycket att göra. När vi kom fram till arenan var kön skit lång! Vi ställde oss iallafall där och tillslut började den röra på sig. Vi visade våra biljetter och gick sen till våra platser. 

20 minuter efter släcks allt ner och sen kommer dom ut på scenen. Omg. Nu börjar det. Nu börjar världens största dröm! ♥





KOMMENTERA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0