I Will Always Remember You - Chapter 13


1. Bill och Tom 2. Emmy 3. Steffie 4. David


Bill's perspektiv:

*26 maj, 2011*

Jag vaknade av att Emily puttade på mej.

- Låt mej sova. mumlade jag och la huvudet i kudden.
- Neeej! Upp! sa hon.
- Visst. suckade jag och satte mej upp.
- Jag och Steffie har hittat ett hus. sa hon.
- En fråga. Varför ska ni ha ett hus om ni bara är två personer? sa jag.
- Vill ha det bara. sa hon.
- Okej. sa jag och skratta lite.
- Aja ska vi äta något? sa hon.
- Aa. sa jag.

Vi gick ner till köket och efter en stund kom Tom och Steffie.

- Gomorron. sa Tom.
- Morron. sa jag och gäspade.
- Trött? sa han och flina.
- Ja. sa jag.
- Gå och lägg dej då? sa han. 
- Får inte för den där saken. sa jag och pekade på Emmy.
- Tack då. sa Emmy.
- Haha vad? sa jag.
- "Den där saken". sa hon och försökte härma mej.
- Haha jag pratar inte så. sa jag och skratta.
- Nej, och jag är ingen jävla sak. sa hon lite surt.
- Okej, förlåt älskling. sa jag och kysste henne.
- De e lugnt. sa hon.
- Iallafall.. Vad ska ni göra idag? sa Tom.
- Jag och Steffie ska åka och kolla på huset. sa hon.
- Vilket hus? sa han.
- Vi har hittat ett hus i närheten som vi kanske ska köpa. sa Steffie.
- Aha.. Dudå Bill? sa han och kollade på mej.
- Jag venne. sa jag.
- Okej, sja vi göra något då? Kommer få sitta här och dö annars. sa han och skratta lite.
- Haha, okej. sa jag.

Jag orkade inte käka något så jag gick upp till mitt rum och in i badrummet och duscha. När jag hade gjort de så klädde jag på mej och allt sånt.

När jag va klar gick jag till Toms rum. När jag kom in satt han vid datan.

- Vill du göra något? sa jag.
- Okej, vad? sa han.
- Något. Vi kan dra någonstans. sa jag.
- Okej. sa han och stängde av datan.

Vi gick ner till hallen och tog på oss skorna och allt.

- Hejdå! ropade Tom innan vi gick ut.

Vi satte oss i bilen och innan han starta den så kollade han konstigt på mej.

- Vad? sa jag.
- Vart fan ska vi åka? sa han.
- Uhm.. Jag vet inte. sa jag.
- Men vafan.. suckade han.
- Vi drar bara till studion? sa jag.
- Okej. sa han och startde bilen.

Vi åkte dit och när vi kom in i studion satt David där.

- Vad gör ni här? sa han och kollade upp från massa papper.
- Vi hade inget att göra så vi åkte hit. sa jag.
- Vad gör du här..? sa Tom.
- Kollar på era låttxter. sa han.
- Okej. Verkar det användbart då? sa jag.
- Ja, ni är grymma på att skriva låtar killar! sa han och log lite.
- Såklart vi är! Fast det är jag som skriver då. sa jag.
- Inte bara du. sa Tom.
- Mest jag. sa jag.
- Sen när då? sa han.
- Sen vi började med musik? sa jag.
- Eller hur. sa han.
- Ja? sa jag.
- De ska man tro på.. sa han.
- Ehh.. Ja? sa jag.
- Killar, de räcker. sa David.
- Precis Bill det räcker. sa Tom och flina.
- Va? De va ju du som börja. sa jag surt.
- Eller vare? sa han.
- Ja? sa jag.
- Killar! sa David.
- Okej, förlåt. sa Tom.
- Att ni alltid ska börja tjafsa.. sa David och suckade.
- Inte så konstigt med tanke på att vi bor i samma hus. sa jag.
- Typ. sa Tom.
- Flytta ifrån varann då? sa David.
- ALDRIG! sa vi samtidigt.
- Varför? sa han.
- Jag kan inte leva utan han! sa jag och tog Toms arm.
- Vafan? Släpp min arm. sa han och putta bort mej.
- Fuck u. sa jag drygt och Tom skratta lite.
- Hur mycket betyder ni för varann egentligen? sa David.
- Bill är mitt fucking liv! sa Tom.
- Och Tom är mitt. sa jag.
- Gulligt. sa David och skratta lite.
- Gulligt? sa vi samtidigt.
- Ja? sa han.
- Nej? sa vi.
- Jo? sa han.
- Vad äre som är gulligt? sa Tom.
- Att ni betyder så mycket för varann. sa han.
- Såklart att vi betyder mycket för varann om vi är tvillingar. sa jag.
- Och de är gulligt. sa han.
- Nej? sa Tom.
- Jo? sa han.
- Hur orkar ni? sa jag.
- Jag vet inte. sa han.
- Hahahahah! skratta Tom.
- Aja.. Ska vi dra eller ska vi göra något här? sa jag till Tom.
- Jag venne, det var din idé att dra hit. sa han.
- För att du glodde sådär skumt på mej i bilen ja. sa jag.
- Förlåt då. sa han lite drygt.
- Varför är du så jävla dryg hela tiden? sa jag lite surt.
- Omg förlåt. Bli inte sur. sa han.
- Varför skulle jag inte när du drygar dej hela tiden? sa jag irriterat.
- Typ humörsvängningar? sa David.
- Va? sa jag och Tom.
- Ja, först vi du skit glad sen nu blev du skit irriterad? sa han.
- Toms fel. sa jag.
- De är fan alltid mitt fel. sa Tom irriterat.
- Konstigt? sa jag.
- Ja?! sa han surt och putta mej så jag ramla.
- Tom sluta. sa David.
- Varför säger du bara till mej?! Han har också gjort något. sa han drygt.
- Ja, men han puttas iallafall inte. sa David och hjälpte mej upp.
- "Ja, men han pttas iallafall inte". sa han och härmade David.
- Tom lägg av. sa David.
- Asså allt är fan alltid mitt fucking fel. sa han argt och gick ut.
- Tom!! ropade jag och sprang efter han.
- Vad?! sa han irriterat.
- Orka vara sur. Vi åker bara hem? sa jag.
- Visst. sa han lite irriterat.
- Måste du va sur? sa jag.
- Ja?! sa han.
- Asså förlåt då. suckade jag.
- K. sa han.

Vi satte oss i bilen och han började köra hem. När vi kom hem gick han upp på sitt rum och jag gick in i köket där Emmy och Steffie satt.

- Är ni redan hemma? sa jag.
- Ja? Jag sa ju att det låg nära. sa Emmy.
- Haha okeej. sa jag.
- Vart är Tom? sa Steffie.
- Han gick upp på sitt rum. sa jag.
- Okeej. sa hon och gick upp, antagligen till Tom.
- Ska ni köpa huset? sa jag.
- Tror de. sa Emmy.
- Nice. sa jag.
- Aa. sa hon.
- Ska vi göra något? sa jag och kysste henne.
- Haha, vad tänkte du på då? sa hon och flina.
- Något. sa jag och log.
- Lol, vi går upp till ditt rum. sa hon.
- Varför inte till ditt? sa jag.
- För att vi alltid är där. sa hon och ställde sej upp.
- Okeej. sa jag.


Steffany's perspektiv:


Jag gick till Toms rum och han satt på sängen med sin data och Scotty.

- Hej älskling. sa jag och satte mej brevid han.
- Tja. sa han och kysste mej.
- Vad gör du? sa jag.
- Kollar runt lite på fb och så. sa han.
- Okej. sa jag och luta mej mot hans axel.

Scotty kom och la sej på mina ben, vilket blev lite jobbigt efter en stund.

- Scotty gå bort från mej. sa jag och han la sej på Toms ben istället.
- Haha, han gillar att ligga på folks ben. sa Tom och skratta.
- Jag märker de. sa jag.
- Hahaha okej. sa Tom och log.

Efter en stund började Bills hund skälla och då började Scotty också göra det och sprang och klöste på dörren.

- Scotty!! sa Tom.

Scotty fortsatte så Tom la undan datan och släppte ut han. Sen satte han sej i sängen igen.

- Äre inte jobbigt att ha 4 hundar? sa jag.
- Näe.. Kanske lite ibland, men det är jobbigare att ha en tvillingbror. sa han och skratta lite.
- Haha, vad taskigt. sa jag men kunde inte låta bli att skratta.
- Haha näe. sa han och kysste mej.

Kyssen lädde till hångel och när vi låg där och hånglade så kom Bill och Emmy in.

- Gå. sa Tom och brydde inte sej om dom stod där och bara fortsatte och hångla med mej.
- Tom! sa jag och putta undan han och satte mej upp.
- Men vafan. sa han och satte sej upp också.
- Vad gör ni här? sa jag till Bill och Emmy.
- Vi tänkte fråga om ni ville göra något, men ni verkar lite upptagna. sa Bill.
- Ja vi är faktiskt det. sa Tom.
- Nej det är vi inte. sa jag.
- Hallå?! sa han.
- Vad? Vi kan lika gärna göra något med dom. sa jag.
- Jaja. suckade han lite surt och la armarna i kors.
- Va inte sur nu. sa jag och kysste han på kinden.
- Iallafall.. Vad vill ni göra? sa Bill.
- Det var du som frågade om vi skulle göra något. sa Tom.
- Ja, men jag vet inte? sa han.
- Okej. sa Tom.
- Vi kan dra till sjön och bada? sa jag.
- Det är maj? sa Tom.
- Och? Det är typ sommar, jag och Emmy badade första gången i mars. sa jag.
- Ni är ju fan galna. sa Bill.
- Viisst? sa Tom.
- Haha nej? sa jag.
- Jo. sa dom.
- Kanske lite. sa Emmy.
- Aa, lite. sa jag.
- Nej, mycket. sa dom.
- Nääe. sa vi.
- Men aja, vi kan bada? sa hon.
- Okej då. suckade dom.
- Yey. sa vi.

Alla började att packa sina badkläder och så. När vi var klara så gick vi ut till bilen och åkte. När vi kom till sjön la vi ut våra handdukar på stranden. Tom och Bill sa sej ner och solade och satte på sej sina solglasögon och jag och Emmy sprang ut i vattnet.

- Ska vi doppa oss en gång och sen går vi upp och lägger oss på dom så dom blir blöta? viskade jag och flinade.
- Hahah jaa! sa hon.

Vi doppade oss och sen sprang vi upp på stranden och la oss på dom.

- Vafan?!! sa Tom och puttade av mej.
- Det är iskallt fan!! sa Bill och puttade av Emmy.
- Hahahahaha! skrattade vi.
- Mogna ni är. sa Tom irriterat.
- Asså det var på skoj? sa Emmy.
- Men det var inte kul. sa Bill surt.
- Men förlåt då. sa jag irriterat.
- Gör inte om de. sa dom samtidigt.

Jag och Emmy gick en bit bort från dom.

- Fan va lack dom blev. sa hon.
- Jag vet. sa jag lite irriterat.
- Asså dom kan inte ta ett fucking skämt ens. sa hon surt.
- Viisst? sa jag.

Vi gick bort till vattnet och bada en stund.


Bill's perspektiv:


Jag var fortfarande irriterad för att Emmy la sej på mej när hon hade badat.

- Fan va onödigt av dom att lägga sej på oss när dom va blöta. sa jag surt.
- Håller med. sa han irriterat.
- Asså det spelar ingen roll om dom inte menade något illa, det gjorde mej irriterad iallafall. sa jag surt.
- Mm.. Mej med. sa han.

Vi låg en stund och solade tills dom kom.

- Hej älskling. sa Emmy och la sej brevid mej.
- Mm.. mumlade jag surt.
- Asså fan va onödigt det är att ni blir så fucking sura. sa hon irriterat.
- Nej. sa jag bara.
- Jo det äre. sa hon.
- Men nej. sa jag.
- Jag orkar inte bråka om det här. sa hon och la huvudet på mitt bröst.
- Du är blöt, bort från mej. sa jag.
- Asså seriöst Bill?! sa hon irriterat.
- Ja?! sa jag lite surt.
- Åh jag orkar fan inte. sa hon och började packa sina grejer.
- Vart ska du? sa Steffie.
- Jag går hem. sa hon irriterat och gick.
- Vänta, jag hänger på! ropade Steffie och sprang efter henne.
- Vafan? sa jag och Tom.
- Ska vi åka hem eller? sa han.
- Aa. sa jag och vi packade ihop våra saker och sen gick vi till bilen.

Vi satte oss i bilen och åkte hem. När vi kom hem så hade tjejerna inte kommit hem än. Jag gick upp till mitt rum och satte mej vid datan.

Efter typ 20min hörde jag att ytterdörren öppnades och jag gissade på att det var tjejerna. Jag orkade inte bry mej så jag fortsatte kolla lite grejer på datan. Någon minut senare kom Emmy in i mitt rum.

- Hej.. sa hon lågt.
- Hej. sa jag.
- Uhm.. Förlåt för förut. sa hon.
- Lungt, förlåt för att jag blev så arg. sa jag.
- Mm.. Lungt. sa hon och gick och satte sej i mitt knä.
- Älskar dej. sa jag och höll om henne.
- Älskar dej med. sa hon och kysste mej länge.
- Ska vi göra något? sa jag och stängde av datan.
- Okej, vadå? sa hon och log.
- Uhm.. Jag vet inte. sa jag och skratta lite.
- Haha, okeej. sa hon.
- Mmm.. mumlade jag och kysste henne länge.


Emily's perspektiv:

*senare på kvällen*

Jag och Bill låg i hans säng och kollade på Harry Potter. Efter några minuter kom Simone upp till oss.

- Vi tänkte äta på resturang ikväll, vill ni följa med? sa hon.
- Vad tycker du? sa Bill och kolla på mej.
- Visst, varför inte? sa jag och log.
- Bra, vi åker om en och en halv timme ungefär. sa hon och gick ut.
- Måste fixa mej. sa jag och reste mej upp.
- Nej. Du är fin som du är. sa han.
- Hahaha jag har sand i håret Bill. skrattade jag.
- Men varför sa du inte det innan då?! Nu äre säkert massa sand i min säng. sa han lite surt.
- Det är bara att borsta bort. sa jag.
- Men orka. sa han.
- Haha, aja jag ska duscha och fixa mej nu iallafall. sa jag och gick in i mitt rum.

Jag duschade och sen klädde jag på mej, fixade mitt hår, fixade mej och allt sånt. När jag var klar gick jag in i Bills rum igen. Han var inte där och man kunde höra att duschen var på så jag antog att han var där.

Jag satte mej på sängen och väntade på att han skulle komma ut. Efter kanske 10 min så kom han ut och hade bara en handduk runt midjan.

- Shit! sa han när han såg mej.
- Haha, vad äre med dej nu då? sa jag och flina.
- Visste inte att du hade kommit hit. sa han och tog fram kläder.
- Hahah näe, jag vet. sa jag.
- Amen kommer snart. sa han och gick i badrummet med lite kläder.

20min senare kom han ut och hade klätt på sej och tagit lite mascara.

- Varför sminkar du dej ens? sa jag.
- Vet inte, gillare bara. sa han.
- Haha, du är fin både med smink och utan. sa jag och log.
- Haha tack, typ. sa han och kysste mej.
- Varsågod. sa jag och krama han.

Exakt då kom Simone och sa att vi skulle åka. Vi släppte varann och gick ner. I hallen stod alla utom vi, så vi tog på oss skorna och sen gick vi ut till bilen.

Tom körde, som vanligt. Och när vi kom fram så satte vi oss vid vårt bord. Vi beställde och när dom kom ut med maten började alla äta.

Efter att alla hade ätit så satt vi kvar en stund och snacka. När de hade gått en ganska lång stund så åkte vi hem.
När vi kom in gick jag och Bill upp till hans rum och fortsatte kolla på Harry Potter filmerna.

- Jag är trött. sa jag och gäspade.
- Sov då. sa han.
- Näe, inte om inte du ska sova också. sa jag och gäspade igen.
- Haha, okej vi går och lägger oss då. sa han.

Vi tog bort vårat smink och bytte om och sen gick vi och la oss.

- Godnatt älskling. sa han och la armen om mej.
- Godnatt. sa jag och vände mej om för att kyssa han.



kommentera..? :3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0