Die For You - Chapter 18


1. Camilla 2. Tom 3. Angelika 4. Bill 5. Georg 6. Gustav


Camilla's perspektiv:


*Någon timme senare*

Klockan var 01:25.. Hade varit hos Angelika och Bill ganska länge nu men jag bestämde mej för att gå till mitt och Toms hotellrum. Vill egentligen inte de men jag kan ju inte direkt undvika han.

Jag gick till vårt hotellrum och öppnade försiktigt dörren, gick in och sen stängde jag dörren lika försiktigt som när jag öppna den.

Jag kollade runt i hotellrummet och nästan alla möbler va omkull välta och massvis av saker låg på golvet. Jag gick in i sovrummet och såg Tom ligga i sängen. Han sov. Vilket var bra för jag vet ju inte om han är arg..

Jag gick och tog på mej en t-shirt och sovshorts och gick och la mej med ryggen mot Tom. Han vände sej om och la armen om mej men han snarkade fortfarande lite tyst, så han sov fortfarande.

Efter en stund somnade jag också..

* Nästa morgon *

När jag vaknade låg inte Tom brevid mej längre men innan jag hann tänka mer på vart han va kom han in med frukost till sovrummet. Han log mot mej och satte sej brevid mej.

- Tänkte vara lite snäll och ge dej frukost på sängen. sa han och kysste mej.
- Aww tack. sa jag och log.
- Förlåt för igår.. Asså de är inte ditt fel att alla gillar Bill mer än mej och de är egentligen inte hans fel heller.. sa han och kollade ner på sina händer.
- Tom de är okej. Fast ska jag vara ärlig va jag livrädd när jag skulle gå tillbaks till hotellrummet igår.. Jag trodde du va uppe och va skit arg eller nåt. Sen såg jag att du sov så aa.. sa jag.
- Jag skulle aldrig skada dej eller nåt Camilla. sa han och såg mej i ögonen.
- Säkert? sa jag.
- Ja! Du betyder allt för mej. Jag älskar dej för mycket för att kunna skada dej. sa han och krama mej.
- Aww! Jag älskar dej oxå. Sa jag och kysste han.

Bill's perspektiv:

- Bill? sa Angelika.
- Mmm.. mumlade jag.
- Vakna. sa hon.
- Jag är vaken.. sa jag.
- Ojj.. haha. sa hon.
- Vafan gör du uppe? Eller asså jag brukar ju alltid vakna innan dej.. sa jag och satte mej upp i sängen.
- Haha aa men jag orkade inte ligga kvar i sängen typ.. sa hon.
- Haha, okej. sa jag.

Jag gick upp och duscha. När jag var klar så tog jag på mej kläder och fixade håret och sminkade mej. När jag var klar så gick jag ut till Angelika.

- Har du käkat frukost? sa jag.
- Aa, gjorde de med Gerog och Gustav. sa hon.
- Aha, okej. sa jag.
- Jag kan följa med dej och käka om du vill? sa hon.
- Nääe, de e lugnt. Jag är inte hungrig.
- Säker? sa hon.
- Haha, aa. sa jag och log.
- Okej bra. sa hon och log tillbaks.
- Ska vi gå till Camilla och Tom? sa hon efter en liten stunds tystnad.
- Jag vet inte.. han är fett arg på mej. sa jag.
- Aha.. men han kanske har lugnat ner sej nu? sa hon.
- Jag tror inte de.. sa jag.
- Men vi kan ju kolla om han är de? sa hon.
- Okej då.. suckade jag och vi gick ut.

Vi stod utanför deras dörr och Angelika knacka på. Camilla kom och öppna och vi gick in.

- Shit har de varit jordbävning eller?! sa Angelika.
- Haha omg.. sa Camilla och skratta lite.
- Var är Tom? sa jag.
- På balkongen. sa hon.
- Aha.. är han fortfarande arg? sa jag.
- Nääe. Han sa imorse att de inte va vårat fel och allt sånt. sa hon.
- Okej, bra. sa jag.
- Mmm.. munlade hon.

En halv minut senare kom Tom in från balkongen.

- Hej. sa han och log.
- Hej. sa jag och Angelika.
- Asså förlåt för igår men jag var bara arg och så.. sa han.
- De är lugnt.. Bara du lovar att aldrig bli sådär arg igen.. de va fan läskigt! sa jag.
- Haha, håller med Bill. sa Angelika.
- Haha aa.. Jag kommer någ inte bli sådär arg på ganska läänge.. sa han.
- Okej, bra. sa jag.

Gustav's perspektiv:

Jag höll på att packa alla mina saker. Vi skulle åka till Paris idag på kvällen så de är bäst att packa nu satt man kan slappa resten utav dagen.

När jag var klar så gick jag till Georgs rum och knacka på, han öppnade.

- Tjaa. sa han.
- Tja. Ska vi dra till Bill och Angelika. sa jag.
- Okej! sa han och vi gick till deras rum.

Vi knackade på hos dom men när dom inte öppnade gick vi till Tom och Camilla istället.
En halv minut senare kom Bill och öppna.

- Tjena! sa han.
- Tjo, hallå borde inte ni packa? sa Georg.
- Varför? sa han.
- För att de snart är kväll. sa jag.
- Och? sa han.
- Vi ska till fucking Paris din idiot!!! sa Georg.
- VAAAH??!!! skrek han och sprang in och hämtade Angelika innan han sprang ut med henne.
- Vafan Bill släpp mej!!! sa hon.
- Måste.. Packa.. Paris.. sa han anfått.
- Men måste du dampa för de eller? sa hon.
- JAAAAAA?! De är liksom där vi ska stå på effeltornet! Jag kan föreställa mej de... sa han och man såg hur han försvann från verkligheten.
- Bill? Bill! BILL!!!! skrek Angelika.
- Öh, jaa, nej eller vaa?! sa han.
- Shit.. sa hon bara och gick in i deras rum.
- Öh.. okej.. sa Georg.

Vi gick in i Tom och Camillas rum.

- Har ni packat? sa jag.
- Jag har. sa Tom.
- Inte jag.. haha. sa Camilla.
- Men gör de då? sa Georg.
- Haha, jaag ska. sa hon och började packa.

Angelika's perspektiv:

Jag och Bill höll på och packa när min mobil ringde. Sebbe Johansson stog de på displayen.

- Angelika.. sa han när jag svarade, och de lät som han grät.
- Vad har hänt?! skrek jag oroligt.
- Pappa.. sa han tyst.
- Vad är de med pappa? sa jag och började gråta.
- Han har börjat dricka sådär mycket igen.. Mamma ligger på sjukhuset för att pappa gjorde nåt mot henne. sa han och började gråta ännu mer.
- VAAA?! MEN VART FAN ÄR DU OCH JONTE DÅ?! skrek jag och grät hysteriskt.
- Han sover hos Steffie och jag hos Jake. sa han.
- Omg.. När började de? sa jag.
- När du hade åkt. sa han.
- JAG FUCKING VISSTE ATT DEN HÄR SKITEN SKULLE HÄNDA IGEN!! FAN VA JAG HATAR HONOM!!! skrek jag.
- Mmm.. jag måste dra. Hejdå och hälsa Bill att han får stryk om han inte tar bra hand om dej! sa han och skratta lite.
- Hahaha okej. Hejdå! sa jag och vi la på.

Jag la ifrån mej mobilen och fortsatte packa. Jag hade inte märkt att Georg, Gustav, Tom och Camilla hade kommit in i rummet.

- Varför skrek du? sa Camilla.
- Pappa dricker igen och mamma ligger på sjukhuset pga honom.. Så Jonte bor hos Steffie och Sebbe hos Jake. sa jag och började gråta igen.
- Älskling gråt inte.. sa Bill och kramade om mej.
- Varför skulle jag inte Bill? Min mamma ligger på sjukhus, mina bröder kan inte bo hemma och min pappa dricker konstant. sa jag.
- Jag vet inte.. Men jag mår dåligt av att se dej gråta.. De känns nästan som att de är mitt fel... sa han.
- Bill de är verkligen inte ditt fel! sa jag allvarligt.
- Jag vet.. sa han.
- Iallafall.... HAR HAN BÖRJAT IGEN?! skrek Camilla.
- Mm... mumlade jag.
- Fuck. sa hon.
- Asså vad snackar ni om? sa Tom förvirrat.
- Min pappa. Och mamma. Och bröder. sa jag.
- Okeej de hjälpte mej mycket.. sa han.
- Men min pappa dricker skit mycket och han blir inte precis snäll. Men enligt Sebbe ligger hon på sjukhus nu på grund av pappa. Och han bor hos Jake och Jonte hos Steffie. Asså de är hans tjej typ. sa jag.
- Okeeej. sa han.

*På Dublins flygplats*

Vi satt och vänta på att få gå på planet men exakt då så ringde min mobil. Den här gången var de Jonte

- Hallå? sa jag.
- Du måste komma tillbaks.. sa han och grät.
- Varför? sa jag.
- Pappa är galen. Han letar överallt efter oss. sa han.
- Men är inte du med Steffie? sa jag.
- Hon har gjort slut. sa han och grät ännu mer.
- Jonte, jag kan inte. sa jag.
- Snälla.. sa han.
- Kan inte ni komma med på touren? sa jag.
- Får vi de då? sa han.
- Vet inte, vänta jag frågar Bill om han kan kolla med David. sa jag.

- Bill? sa jag.
- Ja? sa han och log.
- Pappa är galen och letar överallt efter mej, Jonte och Sebbe och asså de är Jonte som har ringt mej nu.. Uh, kan dom två komma med på turnén? Asså om du frågar David? sa jag försiktigt.
- Såklart! Vänta. sa han och gick bort till David.
- Varför vill du att dom kommer med? sa David och kom fram till mej och jag berättade och så.
- Okej.. Men jag kan fixa de. Vi vill ju inte att något händer. sa han och log.
- Tack David, haha du är inte så elak som killarna säger ibland. sa jag och skratta.
- Vad har ni sagt?! sa han och gick iväg med dom.

- NI KAN KOMMA!!! skrek jag överlyckligt.
- JAAA!! skrek han.
- Uh, han skulle fixa allt sa han och vi ska till Paris nu och så. sa jag.
- Okeej, men om han vill snacka med oss kan du ge han våra nummer. sa han.
- Okej, men jag måste dra. Ska snart på planet. sa jag.
- Haha okej ses! Herrå. sa han.
- Hejdå! sa jag och vi la på.

*Paris's flygplats*

Vi hade nyss landat i Paris
och klockan var typ runt 00:00.. Alla va helt slut. Vi satte oss i limon och åkte till hotellet.

När vi kom till hotellet gick jag och Bill direkt till vårat hotellrum. Jag gick in i badrummet och tog bort mitt smink. Sen gick jag in i sovrummet och bytte om och gick och la mej.

*Nästa morgon*

Jag vaknade, gjorde mej i ordning, duscha och allt sånt.. När jag var klar så gick jag och Bill ner och åt frukost.

- Ni dissar alltid oss på morgonen! sa Georg och satte sej vid oss med dom andra.
- Hahah vi va hungriga. sa jag och skratta.
- Eller vill ni inte äta med oss? sa Tom och blinka.
- Men lägg av Tom! sa Bill och slog han på armen.
- Ajjj, fan va ont de gjorde.. Om jag hade varit en myra. sa han.
- Men håll fucking käften. sa Bill irriterat.
- Vem får damp nu då? sa Tom.
- KÄFTEN! sa han.
- Men chilla Bill. sa han.
- Om du håller käften. sa han surt.
- Okej, okej, okej shit.. sa han.
- Danke. sa han ch fortsatte äta.

Jag kollade förvånat på Bill och han kollade frågande tillbaks.

- Vad? sa han.
- Fan va sur du blev då. sa jag förvånat.
- Han är störd. sa han bara och fortsatte äta.
- Haha, okeej.. sa jag.

Resten utav frukosten åt vi i tysthet.. När jag och Bill va klara så gick vi upp till vårat rum.

- Ska ni ha nån intervju idag eller så? sa jag.
- Hm... Vet faktiskt inte, jag ska gå och fråga David. sa han och gick till hans rum.

Bill's perspektiv:

Jag gick till Davids rum och frågade om vi skulle ha nån intervju och han sa att de va en vid 5. Jag gick tillbaks till mitt och Angelikas rum.

- Vi har en intervju vid 5. Varför undrade du föresten? sa jag och kysste henne.
- Undra bara. Men ska du gå ut med att vi är tillsammans då? sa hon.
- Ja, eller asså tycker du att de är okej? sa jag.
- Visst.. asså om ni tycker de så.. sa hon.
- Amen då säger vi de. sa jag och log.
- Okej. sa hon och log tillbaks.

Angelikas mobil ringde och hon tog upp den och svarade.

- Hallå? Heej Jonte! Vaa? Ahaaa okeej men ses om... några timmar då! Hejdå! sa hon och la på.
- Jonte? sa jag och flina.
- Hahah nee du vet, de va min syster. sa hon och kollade på mej med en konstig blick.
- HAR DU EN SYSTER?! skrek jag förvånat.
- Nej? sa hon.
- Aha. Hahahahha. skrattade jag.
- Lol...? Haha nee men dom va på flygplatsen i Sverige nu. Så dom kommer väl om några timmar. sa hon och log sitt übergulliga leende.
- Vet du hur jävla gulligt ditt leende är? sa jag och kysste henne.
- Inte alls! sa hon.
- Jooo! Skit gulligt. sa jag och log.
- Naaaah! sa hon.
- Haha, jo du har de! sa jag.
- Hahaha, okej då. sa hon.

Jag log nöjt och satte mej i soffan. Angelika kom efter och vi kollade på tv tills killarna kom in.

- Nästa, intervju. sa Tom.
- Kommer. sa jag.
- Men gå Bill. skrattade Angelika.
- Naah, vill ha en kyss först! sa jag.
- Hahaha okeeej. sa hon och kysste mej.
- Älskar dej. sa jag.
- Älskar dej med, men nu får du gå innan Tom får utbrott. Dom senaste han hade vill jag inte uppleva igen. sa hon.
- Haha nej inte jag heller, ses sen. sa jag och vi gick ner till David i lobbyn.

När vi gick ut stog de hur många fans som helst där och vi skrev lite autografer och hoppade in i limon. När vi kom fram till stället där intervjuen skulle va hälsade vi på några och satte oss.

Dom ställde massa frågor som vi svarade på och tillslut kom dom frågorna som va så jobbiga sist vi hade intervjuer.

- Har ni någon flickvän? frågade tjejen, hon hette Sofi tror jag de va..
- Uh.. sa jag och Tom och kollade på varann.
- Jaa. sa vi.
- Jasså? Vilka är de? Är de dom tjejerna som ni har setts mycket med senaste tiden? frågade hon.
- Två tjejer från Sverige. Uh, ja de är väl antagligen dom. sa jag.
- Kan ni säga vad dom heter? Eller vill ni inte? sa hon.
- Min flickvän heter Angelika.. sa jag.
- Min heter Camilla. sa Tom.
- Okej, fina namn. Har ni några flickvänner då, Georg och Gustav? sa hon.
- Nej.. sa Gustav.
- Jag hade, men hon gjorde slut förra veckan typ. sa Georg.
- Vad tråkigt. sa hon.
- Mmm.. mumlade han.

När intervjun va slut så sa vi hejdå, gick ut till limon och åkte till hotellet. När vi kom fram gick jag upp till mitt och Angelikas rum och letade efter Angelika. När jag gick in i sovrummet satt hon på sängen med rakblad och skit runt sej.

- Vafan håller du på med?! skrek jag.
- Uh.. Asså eh.. Inget. sa hon skräckslaget.
- Angelika, du sa att du inte skulle göra om de här!! sa jag argt.
- Förlåt.. sa hon tyst.
- Asså varför??! sa jag argt.
- Därför.. sa lågt.
- Därför är inget fucking svar!!! skrek jag.
- Nej, men du får fucking nöja dej med de!! skrek hon tillbaks.
- Men fucking säg bara varför?! skrek jag.
- Jag gjorde de för att jag gjorde de okej?! skrek hon och hennes ögon fylldes med tårar.
- De förklarar inget ändå! sa jag argt.
- Nej. Men jag bryr mej inte om de fucking inte förklarar nåt!! skrek hon och sprang ut från hotellrummet.

Jag satte mej på sängen och kollade på blodfläckarna. Kanske onödigt att bråka om de här.. Men jag vill inte att nåt ska hända henne eller att hon mår dåligt. Visst, jag kanske fick henne må sämre nu eller nåt. Men de är hennes problem just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0