Die For You - Chapter 20



kommentera!!!
1. Tom 2. Bill 3. Camilla 4. Angelika


Angelika's perspektiv:

*Nästa dag*

När jag vaknade låg Bill brevid mej och sov. Jag gick in i badrummet och duschade. När jag va klar gick jag ut i sovrummet och började klä på mej.

- Kom tillbaks och sov. sa Bill.
- Shit, va du vaken? sa jag.
- Ja. Jag vaknade när du gick upp. Men jag orkade inte öppna ögonen. sa han och log med ett trött leende.
- Haha okej, men jag är inte trött. sa jag.
- Men jag bryr mej inte. sa han och drog ner mej i sängen.
- Hahaha släpp mej! sa jag.
- Nääe. sa han och log.
- Biill, jag vill inte ligga i sängen med deej! sa jag, men jag drev ju ofc.
- Bara för att alla är så mycket bättre än mej.. sa han och släppte mej.
- Vaaaaah?! Neej du är bäst! Jag drev med dej Bill. sa jag.
- Mm.. mumlade han med huvet i kudden.
- Älskar dej. sa jag och kysste han på kinden innan jag gick upp.

De gick nån minut utan att någon sa något..

- Bill? sa jag.
- Asså jag försöker sova! sa han.
- Men fuck u... Va social med mej istället! sa jag.
- Nej. sa han.
- Okej då, va sur. sa jag.
- Jag är inte sur. sa han.
- De verkar som att du är de. sa jag.
- Men jag är inte de. sa han.
- Okej. sa jag.

Jag gick ut och gick till Camillas och Toms hotellrum istället. Jag knacka på och Camilla kom och öppna och jag gick in.

- Så.. vad göru? sa jag.
- Har precis blivit klar.. sa hon.
- Okej. sa jag.
- Varför är inte du med Bill? sa hon.
- Han vill bara sova.. sa jag.
- Aha, okej. sa hon.
- Vart är Tom? sa jag.
- På balkongen.... sa hon och titta ner.
- Vad gör han där..? sa jag.
- Typ röker eller något. sa hon och kollade fortfarande ner.
- RÖKER HAN?! skrek jag förvånat.
- Han börja när jag och han bråka.. sa hon och kollade fortfaranade ner i glovet.
- Shit! Asså vafan! sa jag.
- Mmm. munlade hon.
- Innan va ju han så jävla mycket emot rökning? sa jag.
- Vet.. Tydligen inte nu. sa hon.
- Vi måste få han att sluta! sa jag.
- Har redan försökt.. de går inte. sa hon.

Efter att vi hade snackat lite om de kom Tom in och jag gick tillbaks till Bill.

- Du vet att din bror röker va? sa jag och satte mej på sängen brevid honom.
- VAFAN SARU?! skrek han.
- Tom röker. sa jag.
- Lägg av Angelika. Han är emot rökning. sa han.
- Inte längre. Camilla sa att han börja när dom bråka. sa jag.
- Oftaah??! sa han förvånat.
- Mmm.. munlade jag.
- Måste fan fråga han! sa han.
- Okej. sa jag,

Bill gick upp ur sängen och började göra sej i ordning.

Tom's perspektiv:

- Vill du göra något? sa jag och log.
- Som? sa Camilla.
- Ja venne.. typ något. sa jag.

Exakt då så kom Bill och Angelika in..

- Tom kan jag snacka med dej? sa Bill och kollad allvarligt på mej.
- Eh.. Visst? sa jag.

Vi gick ut på balkongen för att snacka.

- Vafan röker du för?! sa han argt.
- Vafan snackar du om? sa jag.
- Lägg av, jag tror inte Angelika ljuger om att Camilla har sagt att du röker. sa han.
- Dom ska dö. sa jag för mej själv.
- De är inte deras fel att dom inte vill att du röker Tom. sa han.
- Tror du jag bryr mej eller?! sa jag irriterat.
- Inte precis, men vafan har hänt med dej? Du har förändrats hur jävla mycket som helst?! sa han.
- De har jag ju inte alls? sa jag.
- Jo, de har du! sa han.
- Asså alla växer upp, okej? sa jag.
- Tom, du kan inte växa upp. Du kommer alltid vara lika barnslig. sa han och gick.
- JAG KAN VÄXA UPP!! JAG HAR JU FAN REDAN GJORT DE!!! skrek jag.

Några sekunder senare så kom Camilla ut och satte sej på en stol brevid mej.

- Varför sa ni? sa jag surt.
- Vi vill att du slutar.. sa hon.
- Och jag kommer ju sluta bara för att ni säger de? sa jag irriterat.
- Nej, men man kan väl försöka? sa hon.
- Typ. sa jag.
- Tom, jag försöker få dej att sluta för att jag älskar dej och vill inte att du ska bli allvarligt sjuk eller nåt! sa hon.
- Vad tror du inte jag försökte med? De är helt omöljligt att få dej sluta. sa jag.
- Men jag har rökt i flera år, du har gjort de i typ en vecka. sa hon.
- Men då kan du låta mej röka i några år, så spelar de ingen roll??! sa jag irriterat.
- Du behöver inte bli sur för att jag försöker hjälpa dej.. sa hon lågt.
- Men låt mej va då? sa jag surt.
- Som du vill. sa hon och gick in.

Bill's perspektiv:

Jag och Angelika satt och tittade på tv, men så kom Camilla in.

- Snacka du med han? sa jag.
- Mmm.. mumlade hon.
- Vad sa han? sa jag.
- Lite olika.. sa hon.
- Så han ska inte sluta? sa jag.
- Verkar inte så. sa hon.
- Att han ska vara så fucking envis! Han kan fan aldrig växa upp. sa jag.
- Jag vet.

* Några timmar senare*

Vi skulle ut och käka på någon random resturang så Camilla gick och hämta Georg och Gustav och Angelika gick och hämta Jonte och Sebbe, o jag gick och hämta Tom..

Jag gick in hans och Camillas hotellrum.

- Vi ska käka nu. sa jag.
- Key. sa han.
- Kom då..? sa jag.
- Orkar inte. sa han.
- Du orkar. Du är bara sur. sa jag.
- Kanske de. sa han.
- Asså kom bara? sa jag.
- Nej, jag kan äta själv. sa han.
- Men gör de då. sa jag surt och gick ut.
- Kommer han eller? sa Camilla.
- Han sa att han skulle äta själv. sa jag.
- Men fuck him. sa hon.

Vi tog en taxi till resturangen och åt där och så.

Efter att vi hade ätit så åkte vi till hotellt igen. När vi kom fram så gick jag, Angelika och Camilla in till mitt och Angelikas rum och tittade på tv.

- Tror ni Tom fortfarande är sur? sa Camilla.
- Ingen aning.. sa vi.
- Ska jag kolla eller? sa hon.
- Nej.. vänta ett tag till. Vill inte att de ska bli bråk. sa Angelika.
- Okej. De är bara onödigt att han ska bli sur hela tiden. sa Camilla.
- Aa, håller med. sa jag.
- Så himla irriterande. sa hon.

*En timme senare*

- Aja dra till Tom dåå.. sa hon och reste sej upp.
- Okej. Lycka till. sa Angelika.
- Hahah.. ses imorgon. sa hon innan hon gick ut.

Camilla's perspektiv:

Jag gick in i mitt och Toms rum och de va tomt. Så jag antog att han var ute på balkongen. Igen.. Jag gick och bytte om. Sen gick jag och la mej.

Några minuter senare kom Tom och och jag låsades sova. Han bytte om och gick och la sej brevid mej och la armen om mej.

- Jag älskar dej. viskade han.
- Jag älskar dej också. sa jag och vände mej mot honom.
- Va du vaken? sa han.
- Ja, jag låtsades sova. sa jag.
- Varför? sa han.
- Jag trodde du va arg.. sa jag tyst.
- Oh.. Förlåt, jag vet inte vad som har hänt med mej.. Fan jag blir bara arg hela jävla tiden! sa han.
- Tom de är okej.. sa jag.
- Nej! Tänk om jag skulle göra dej, Bill, Angelika eller nån av dom andra illa. Faaaan, vad har hänt med mej?! sa han.
- Vi kan snacka om de imorron.. Godnatt. sa jag.
- Okej.. Godnatt älskling. sa han och kysste mej.

En stund efter de somnade jag..

*Nästa morgon*

När jag vaknade så duscha jag, klädde på mej, fixa håret, sminka mej och allt sånt. När jag va klar gick jag och väckte Tom.

- Vaaaaknaaaaa!! sa jag.
- Jag är vaken! sa han och seste sej upp.
- Ahaa... Bra! sa jag.
- När vakna du? sa han.
- För ett tag sen typ. sa jag.
- Okej. sa han och gick in i badrummet.

En liten stund senare gick jag till Angelika och Bills hotellrum. När jag skulle gå in stannade jag och lyssnade. Dom skrek på varann och allt. Vet inte om de va så bra att gå in så jag stannade utanför. 

Några minuter senare kom Angelika ut och när hon såg mej kollade hon bara.

- Vad hände? sa jag.
- Uh, inget. sa hon snabbt.
- Hur länge stog du där? sa hon sen.
- Några minuter. sa jag.
- Okej, så du hörde ganska mycket antar jag? sa hon.
- Mm. Och nu vill jag att du berättar. sa jag och då hörde man nånting kastas mot dörren.
- Bill blev arg. sa hon.
- Ja jag har fattat de men varför? sa jag.
- Jag har bilder på min data som är inte är nya men ändå inte gamla. Asså dom är från nån vecka innan jag träffade Bill. Sen de är bilder på mej och Hampus, du vet mitt ex. Och Bill trodde dom va nya och så men när jag sa att dom inte va de trodde han mej inte och han tror jag är otrogen mot han eller nåt. sa hon.
- Woooah.. Vääänta nu vah. Tror han att du skulle vara otrogen mot han?! sa jag.
- Mm. mumlade hon.
- Wtf?! sa jag.
- Mmm.. asså vet inte vad jag ska göra.. tänk om han gör slut eller något? sa hon.
- Gör han de är han dum i huvet. sa jag och då kom Tom ut.
- Varför står ni här? sa han.
- Bill är dum i huvet. sa jag.
- Varför? sa han.
- Jag har bilder på min data som är inte är nya men ändå inte gamla. Asså dom är från nån vecka innan jag träffade Bill. Sen de är bilder på mej och Hampus, mitt ex. Och Bill trodde dom va nya och så men när jag sa att dom inte va de trodde han mej inte och han tror jag är otrogen mot han eller nåt. sa Angelika igen.
- Waaas? Han borde lyssna på dej. sa han.

Vi stog och snacka i typ en minut och sen kom Bill ut.

- Bill, varför lyssnar du inte på henne om hon säger att hon inte är otrogen mot dej? sa Tom.
- Varför skulle jag lyssna? sa han förbannat.
- Du behöver inte va arg på mej?! sa Tom.
- Sa jag att jag va de eller?! sa Bill.
- Nej, men du blev skit arg när jag sa de. sa Tom.
- Asså dra. sa Bill.
- Bill varför lyssnar du bara inte? Jag skulle aldrig vara otrogen mot dej! sa Angelika.
- Säkert. sa han
- De är sant! sa hon. 
- Eller hur. sa han och gick tillbaks in i deras hotellrum.
- Tänk om han gör slut.. sa hon och började gråta.
- Han får inte göra de. sa Tom.
- Bestämmer du om han gör de? sa hon.
- Nej, men han älskar dej. Gör han slut gör han världens största mistag. sa han.
- Visst? Asså om han gör slut så är han helt jävla pantad.. sa jag.
- Mmm.. munlade hon.
- Jag går och snackar med han. sa Tom och gick in i deras hotellrum.
- Vad tror du Bill säger? sa hon.
- Vet inte. Hoppas han inte gör slut iallafall. sa jag.
- Mm.. men om han gör de så ska han göra face 2 face.. sa hon.
- Aa. sa jag.

Efter en stund gick vi in till deras hotellrum. Tom och Bill satt i sovrummet så vi gick dit.

- Bill...? sa Angelika.
- Vad? sa han drygt.
- Kommer du göra slut med mej? sa hon tyst och började gråta.
- Venne. sa han bara.
- Men seriöst Bill! De va fan hennes ex!! skrek jag.
- Hon kanske va med han ändå. sa han bara.
- Bill! Lägg av jag skulle ALDRIG göra så mot dej! Du vet fan de!! skrek Angelika.
- Har fan ska jag kunna veta de?!! skrek han.
- Bill lägg ner nu för i helvete! Säger hon att hon inte skulle göra så mot dej så skulle hon väl fan inte de!! skrek Tom.
- Hur vet jag att hon inte ljuger då?!! skrek han.
- För att hon inte fucking ljuger!! skrek jag.
- Om du tänker göra slut gör de nu då!! Då kan jag ju fan lika gärna åka hem!! skrek Angelika.
- Jag kan bara säga att gå gör ett jävligt stort misstag om du gör slut med henne. sa jag och gick.

Bill's perspektiv:

De blev helt tyst ett tag..

- Uhm.. Angelika kan jag få snacka med Bill ensam? sa Tom.
- Visst. sa hon och gick.
- Vad vill du? sa jag.
- Snacka med dej? sa han.
- Snacka då. sa jag.
- Key.. Asså du kan inte hålla på såhär. Du kommer sakna henne som fan! sa han.
- Och du ber mej att sluta hålla på? Vafan? Du har hållt på hela touren! sa jag.
- Skit i de! Jag har slutat nu och du ska också sluta! sa han.
- Varför skulle jag. sa jag.
- För att jag vet att du älskar henne och du kommer ångra dej så jävla mycket om du gör slut med henne Bill. Hon säger 24/7 att hon älskar dej och att de inte finns nån annan hon vill ha. Kan du inte bara fatta de? sa han.
- Eller hur. Hon älskar mej sååå mycket. sa jag.
- Hon gör ju de. sa han.
- Mm visst. sa jag.
- Du älskar henne? Eller hur? sa han.
- Uhm.. jag vet inte.. sa jag.
- Jo du vet. Men du skäms för att säga de efter vad som har hänt. sa han.
- Kanske. sa jag.
- Precis. Varför kan du inte bara säga till mej om du älskar henne eller inte? sa han.
- För att du kommer säga de till Camilla och Camilla kommer säga de till Angelika. sa jag.
- Om jag lovar att inte säga då? sa han.
- Hur vet jag att du inte kommer säga? sa jag.
- För att vi är bröder. Vi måste lita på varandra. sa han.
- Okej. Ja jag älskar henne. suckade jag.
- Okej! sa han och log.
- Lovar du att inte säga? Jag vill säga till henne själv. sa jag.
- Jag lovar. sa han.
- Kan du hämta henne? sa jag lågt.
- Visst. sa han och gick ut.

Några sekunder senare kom Angelika in.

- Vad? sa hon och lutade sej mot dörrkarmen.
- Kom. sa jag och klappade lite med handen brevid mej.

Hon suckade men kom och satte sej. De blev tyst en stund. 

- Vad ville du säga då? sa hon.
- Att jag... jag älskar dej. sa jag.
- V-vaa? stammade hon.
- Jag älskar dej. sa jag.
- Vänta, vänta, vänta. Asså först skriker du åt mej för att jag tydligen va otrogen. Sen säger du bara att du älskar mej och tror att allt blir bra? sa hon.
- Inte att allt blir bra precis.. Jag bara.. Uh.. Ville att du skulle veta de. sa jag.
- Bill jag vet inte vad jag känner just nu. sa hon och gick.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0