Love At The First Sight - Chapter 7


1. Bill & Tom 2. Nicole 3. Heather 4. Victor


Nicole's perspektiv:

*Nästa morgon*

När jag vaknade så höll Victor om mej och jag kysste han på kinden innan jag gick upp ur sängen. Jag gick in i duschen och duschade lite snabbt. Efter det gick jag tillbaks in i rummet och klädde på mej.

När jag stod och sminkade mej vaknade Victor.

- Gomorron. sa han och log trött.
- Godmorgon. sa jag och gick fram och kysste han.
- När vakna du? sa han.
- För kanske en timme sen. sa jag.
- Okej. sa han.
- Äre skola idag? sa jag.
- Japp. Hur mycket är klockan? sa han.
- Fuck. Uh... Halv 8. sa jag och kollade på min mobil.
- Fan! sa han och gick upp ur sängen.
- När börjar jag ens idag? sa jag och gick bort till min papperskorg och tog upp mitt schema.
- Har du ditt schema i papperskorgen? sa han medans han klädde på sej.
- Jupp. Hade tänkt att skolka resten av terminen men... Ja.. Det blev inte så. sa jag.
- Haha, okej..? sa han..
- Men vafan, orka skolan. Sen efter att du och dom andra hade misshandlat mej ville jag ju fan aldrig mer komma tillbaks. sa jag.
- Snälla prata inte om det... sa han.
- Varför? sa jag.
- Jag mår bara dåligt av att tänka på att jag gjorde så mot dej.. sa han och kollade ner i golvet.
- Aw, baby.. Det är lugnt nu. sa jag och kramade han.
- Nej det är de inte.. sa han.
- Jo. Varför tror du att det inte är det? sa jag.
- För att vi misshandlade dej..? Asså de är ju fan allvarligt! sa han.
- Men jag skiter i det! sa jag och la armarna runt hans nacke.
- Men inte jag! sa han och såg på mej med sorgsna ögon.

Jag tänkte lite på vad som hade hänt den kvällen/natten och rös av tanken.

- Förlåt.. sa han lågt och kramade mej länge.
- Det är lugnt, Victor. sa jag och kramade han tillbaks.
- Nej det är det inte.. sa han och det lät som han skulle börja gråta när som helst.
- Jo det är det. sa jag och kysste han.

Vi stod där och kysstes en stund och sen fixade vi oss klart och gick till skolan. Jag gick till skåpen och öppnade mitt skåp och la in min väska där och tog ut mina böcker och sen gick jag till min lektion.

Jag satte mej på min plats och började jobba.

*Efter lektionen*

Jag var vid mitt skåp och hämtade mina andra böcker. Heather va inte på första lektionen så jag bestämde mej för att ringa henne. Hon svarade efter 6 signaler.

- Hallå? sa hon trött.
- Shit vart är du?! sa jag.
- I Toms säng. sa hon.
- Fucking kom till skolan nu då!! sa jag.
- Palla. sa hon.
- Men vafaaan! Jag vill inte vara ensam hela dagen! sa jag.
- Du kan ju vara med Victor. sa hon.
- Men vi har bara lunchrasten samtidigt ju.. sa jag.
- Och? Va med någon annan då. sa hon.
- Men alla andra är ju geish. sa jag.
- Men jag orkar inte komma. sa hon.
- Snälla!! sa jag.
- Nej! sa hon.
- Fuck u. sa jag drygt och la på.

Jag gick till min nästa lektion.

*Sista lektionen*

Jag hade engelska och det var lite drygt 5min kvar av lektionen. När den äntligen slutade gick jag bort till mitt skåp. Precis när jag hade stängt det och vände mej om stod Victor där.

- Shit. Skräms inte sådär! sa jag.
- Haha förlåt. sa han och kysste mej.
- Borde inte du vara på din lektion? sa jag.
- Jo. Men ville träffa dej så jag skolkar från den. sa han och log gulligt.
- Aww. sa jag.
- Slutar du nu? sa han.
- Aa. sa jag.
- Nice. Lust att följa med hem till mej? sa han.
- Visst. sa jag och log.
- Okej, bra. Måste bara hämta mina saker. sa han.
- Kej. sa jag.

Vi gick bort till hans skåp och han tog sina grejer. Efter det drog vi hem till han.


Bill's perspektiv:

Jag vaknade av att pappa kom och väckte mej.

- Bill, varför sover du på soffan? sa han.
- Uh.. Nej inget.. sa jag lågt.
- Är det något som du vill prata om? sa han och satte sej vid mej.
- Jag gjorde slut med Nicole för att en kille i hennes skola hade kysst henne och så och hon gillade det.. Och igår sa Tom att hon hade Victor där. Asså han heter det. Sen blev jag skit ledsen och satt och grät i flera timmar, sen somnade jag nog i soffan.. sa jag lågt och kollade ner.
- Aha.. Saknar du henne? sa han och jag nickade.
- Det var nog inte så smart av dej att göra slut. sa han.
- Jag vet... sa jag tyst och kände tårarna bränna bakom ögonlocken.
- Men försök bara att glömma henne. sa han.
- Jag kan inte. sa jag och började gråta.
- Försök, då kommer allt bli mycket bättre. sa han.
- Okej. snyftade jag.
- Mm.. Ska jag fixa något att äta till dej? sa han.
- Nej.. Jag är inte hungrig. sa jag.
- Bill är du seriös? Har du ätstörningar eller något sånt? sa han.
- Va? Nej? Varför frågar alla det? sa jag.
- Kanske för att du är sjukt smal, och du vill nästan aldrig äta. sa han.
- Så smal är jag väl inte? sa jag.
- Jo det är du Bill.. sa han.
- Jag tycker inte det. sa jag.

Han suckade och gick. Jag satte på tv och började zappa kanaler för att hitta något att titta på. Jag stannade på något nyhets program skit när jag såg att det handlade om Nicole. Det va om att hon hade blivit misshandlad av Oskar, Tobbe, Jeremy och Victor.

Jag orkade inte kolla mer, eftersom jag saknade henne så mycket. Så jag stängde av tvn och gick till köket där pappa satt.

- Är du säker på att du inte vill ha något att äta? sa han.
- Aa.. sa jag.
- Bill, snälla ät något. sa han.
- Men asså jag är inte ens hungrig! sa jag.

Han suckade och kollade ner i bordet och fortsatte äta. Jag gick upp till mitt och Toms rum och han och Heather låg i hans säng och typ sov.

Det var stunder som dessa jag bara ville ringa Nicole och be henne komma över, men nu kunde jag inte det. Jag la mej på min säng och tittade upp i taket.

Ett tag senare fick jag ett sms. Jag tog upp den och kollade vem det var. När jag såg att det stod Nicole så log jag stort. Jag öppnade och det stod:

Möt mej i parken. Vi måste snacka om en grej.

Jag smsade "okej" tillbaka och sen gick jag ner till hallen och tog på mej mina skor. Jag gick till parken och när jag kom fram såg jag Nicole sitta på en bänk. Jag gick fram till henne och satte mej brevid henne.

- Vad ville du prata om? sa jag.
- Asså.. sa hon.
- Asså? sa jag.
- Uhm.. sa hon.
- Säg bara. sa jag.
- Asså.. Jag är gravid... sa hon tyst.
- VA?! skrek jag.
- Mm... Och jag tänkte göra abort, men jag ville veta vad du tycker om det. Du är ju liksom pappan.. sa hon.
- Shit.. Men jag vet inte... När fick du reda på det? sa jag.
- För några timmar sen.. sa hon.
- Okej.. sa jag.
- Mm.. mumlade hon.
- Men.. Uh... Gör som du vill. sa jag.
- Säkert? För då gör jag abort. sa hon.
- Aa, jag vill typ helst inte bli pappa på några år.. sa jag.
- Okej.. Eh.. Bra. Men ses nån gång. sa hon och reste sej och började gå.
- Vänta. sa jag och tog tag i hennes arm.
- Vad? sa hon.
- Uhm.. sa jag.
- Bill? Vad äre? sa hon.
- Jag saknar dej.. sa jag lågt.

Hon kollade förvånat på mej och jag böjde mej fram och kysste henne.

- Bill... sa hon och avbröt kyssen.
- Förlåt.. sa jag tyst och kollade ner i marken.
- Du gjorde slut med mej för en onödig liten grej och sen säger du att du saknar mej? sa hon.

Jag hade inget att säga, jag ville inte säga att hon hade rätt. Även fast jag visste att hon hade det. Jag släppte henne och fortsatte att kolla ner i marken.

- Du har rätt.. Snälla, jag vill verkligen ha tillbaks dej! sa jag.
- Bill, jag har Victor nu. Jag gick vidare samma dag, du sårade mej djupt. Det finns ingen anledning till att ge dej en chans. sa hon.
- Jag vet.. Men snälla! bad jag.
- Nej. Asså Bill, jag älskar dej. Men jag vill inte bli sårad igen. Och jag vet att jag kommer bli det om jag tar tillbaks dej. Det är bättre såhär. Tro mej. sa hon.
- Jag kommer inte såra dej! Jag lovar! sa jag.
- Bill, jag orkar inte snacka om det här. sa hon och gick.
- Jag älskar dej fortfarande!! ropade jag.

Hon svarade inte och bara fortsatte att gå. Jag gick hem och tog av mej mina skor och gick upp till mitt och Toms rum och slängde mej på min säng. Jag brast ut i gråt och Tom och Heather som fortfarande låg i hans säng reagerade.

- Bill vad har hänt? sa han och kom till mej.
- Jag snackade nyss med Nicole.. snyftade jag.
- Va sa ni? sa han.
- Hon är gravid, men hon ska göra abort. Och jag är pappan.. Sen bad jag om en chans men hon sa att det var bäst såhär.. grät jag.
- Oh.. sa han.


Tom's perspektiv:

Jag försökte att trösta Bill men det gick nästan inte. Men efter en stund så slutade han gråta och gick ut från rummet, så jag gick jag la mej brevid Heather.

- Det är fan omöjligt att trösta han när han är ledsen. sa jag och la armen om henne.
- Mmm.. Jag vet.. Asså Nicole borde fan inte vara med Victor. sa hon.
- Nej.. Det har fan förstört Bill från botten. sa jag.
- Aa.. Jag vet att jag sa till henne att hon förtjänade bättre än Bill när hon berättade vad han hade sagt till henne, men nu ångar jag det. Hon borde vara med Bill istället för Victor.. sa hon.
- VA?! Varför sa du det till henne för?! sa jag.
- För att det Bill sa till henne var fan det mest idiotiska han någonsin har sagt, det sårade fan henne från botten. Du fattar inte hon trodde fan att han låtsades älska henne för vad han sa. sa hon.
- Vad sa han då? sa jag.
- Jag minns inte så mycket men han sa bland annat att han inte ville ha något med henne att göra och så. sa hon.
- Vafan, bara för det så betyder det att han låtsades älska henne eller vadå? sa jag lite irriterat.
- Nej, men hon tror typ det. sa hon.
- Asså shit. sa jag.
- Mmm.. mumlade hon och la sitt huvud på mitt börst.

*Några månader senare*

Jag och Bill var påväg hem till Heather och Nicole för Heather hade frågat om vi ville kolla på film eller något med dom.

När vi kom dit gick vi bara in och vi hörde Heather och Nicole diskutera i vardagsrummet.

- Asså jag fucking kan inte vara med! Jag ska vara med Victor, vilken del av det är det du inte fattar?! sa Nicole irriterat.
- Allt! Hur fan kan du vara med han? Det är meningen att du ska vara med Bill! sa Heather.
- Om det hade varit meningen att jag och Bill skulle vara tillsammans hade det aldrig blivit såhär från första början, Heather. sa hon och sen hörde man henne gå upp för trappan.

Vi gick ut till Heather.

- Va hände? sa jag.
- Inget.. De är bara de att Nicole är så jävligt korkad. sa hon.
- Vadåra? sa Bill.
- Hon ska vara med Victor. sa hon lite irriterat.
- Oh... sa han och kollade ner i golvet.
- Bill, börjar du grina eller något slår jag dej! Det är fan det ända du har gjort dom senaste månaderna och du vet inte hur dåligt jag mår på grund av det, så du ska för en gångs skull inte grina nu! Fattat?! sa jag.
- Jag hade inte tänkt de... sa han.
- Bra. sa jag.
- Mmm.. mumlade han.

Vi satte oss i soffan medans Heather fixade allt annat. Efter en liten stund så satte hon på en film och vi alla började kolla på den.

*Mitt i filmen*

Det plingade på dörren och precis när Heather skulle gå och öppna sprang Nicole ner för trappan.

- Jag tar det!! ropade hon och sprang till dörren.
- De är säkert Victor. sa hon lite irriterat till mej och Bill.
- Hej älskling! hörde man Nicole säga i hallen.
- Vad vare jag sa? sa hon irriterat.
- Att hon ens vill vara med han.. sa jag.
- Viisst? Hon förtjänar bättre. Som Bill. sa hon.
- Verkligen. sa jag.
- Typ.. sa Bill.

Vi fortsatte kolla på filmen lite och efter ett tag gick Nicole och Victor förbi oss upp.

- Asså Nicole du förtjänar bättre än Victor! ropade Heather.
- Jag bryr mej inte! ropade hon tillbaks.
- Asså shit... sa Heather.

*Efter filmen*

Jag och Heather satt och myste lite medans Bill satt där och det såg ut som han skulle börja gråta när som helst. Jag sparkade lite löst på han.

- Inte gråta. sa jag.
- Jag ska inte... sa han tyst.
- Jag ser ju att du kommer börja gråta när som helst, Bill. sa jag.
- Jag går hem.. sa han tyst och gick ut i hallen.
- Vill du att jag ska följa med? ropade jag.
- Nej. Stanna här du.. sa han.
- Okej.. sa jag.

Efter några sekunder smälldes ytterdörren igen. Jag suckade och Heather lutade sej mot min axel.

- Hade Victor inte varit här tror jag han hade stannat. sa hon.
- Mmm.. Jag med. sa jag.
- Han förstör allt. sa hon.


Victor's perspektiv:

Jag och Nicole var upp på hennes och Heather rum. Vi låg på hennes säng och snackade om lite random stuffs.

- Asså alla utom du och Oskar och dom hatar typ mej.. sa jag.
- Varför? sa hon.
- Varför tror du? sa jag.
- Jag venne? sa hon.
- Jag är ju med dej och alla vill ju fan att du är med Bill, sen så har jag misshandlat dej och allt. Och det var fan med på nyheterna. sa jag.
- Men och?! Skit i vad dom andra tycker. sa hon.
- Det är just det! Jag kan inte! sa jag.
- Asså det ända som spelar någon roll är väl att jag, Oskar, Jeremy och Tobbe iallafall bryr oss om dej? sa hon och såg mej i ögonen.
- Typ.. sa jag och undvek hennes blick.
- Victor.. sa hon och kysste mej.
- Aa? sa jag.
- Jag älskar dej. sa hon och log lite.
- Jag älskar dej med.. sa jag och kramade henne.
- Så.. Vad vill du göra? sa ,hon.
- Jag venne.. Något. sa jag.
- Okeej. sa hon.

Jag flinade lite och la mej över henne och kysste henne några gånger, och drog av hennes tröja. Hon började kyssa mej på halsen och jag stönade lågt.

Hon drog av min tröja och kysste mej medans hon knäppte upp mina byxor. Exakt då kom Heather och Tom in..

- Ärligt talat?! sa Heather.
- Japp. sa Nicole och kysste mej.
- Asså ni äcklar mej. sa hon drygt.
- Okej. sa Nicole och kysste mej på halsen.
- Men sluta då! Det här är mitt rum också och jag har fucking rätt att vara här utan att bli fucking äcklad av er två! sa hon surt.
- Asså vi behöver egna rum. sa Nicole.
- Som fan. Ska snacka med pappa om det sen. sa hon.
- Bra. sa Nicole. 

Jag la mej brevid henne istället och tog på mej min tröja. Hon tog på sej sin också och la sitt huvud mot mitt bröst. Heather och Tom gick bort till Heathers säng och gick och la sej.





Kommenteraa :c



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0