Love At The First Sight - Chapter 8


1. Heather 2. Nicole 3. Oskar 4. Tobbe 5. Victor 6. Jeremy
7. Georg 8. Tom & Bill 9. Axel


Heather's perspektiv:

*Senare på kvällen*

Jag och Tom låg i min säng att myste och Nicole och Victor var nere i vardagsrummet. Efter en stund kom Georg in till oss.

- Asså vad fan gör Victor här?! sa han irriterat.
- Fråga hans älskling. sa jag lite irriterat.
- Jag litar inte på han. Känns som han ska misshandla henne igen. sa han.
- Viisst? sa jag.
- Varför lyssnar hon inte bara på oss och tar tillbaks Bill istället? sa han.
- För att enligt henne låtsades han älska henne. sa jag.
- What the... Han skulle fan aldrig göra så?! sa han.
- Asså viisst?! De är bara Nicole som är så korkad så att hon tror det. sa jag.
- Mm.. mumlade han.

Vi snackade ett tag till och sen gick han. Jag och Tom fortsatte mysa lite.

*Någon timme senare*

Jag gick till morsans och farsans rum för att säga till farsan att jag behöver eget rum. Han satt på sängen och läste någon bok.

- Pappa? sa jag.
- Ja? sa han och la ifrån sej boken.
- Jag MÅSTE få ett eget rum. sa jag.
- Varför? sa han.
- För att Nicole alltid är med Victor och jag hatar han! sa jag.
- Du får stå ut med han. Jag är inte gjord av pengar. sa han.
- Pappa snälla!! sa jag.
- Nej. sa han.
- Men kom igen! Jag orkar fan inte med han längre! sa jag.
- Du får lov att göra det. Jag tänker inte fixa ett rum åt dej. sa han.
- Pappaa!!! sa jag surt och stampade med foten i golvet.
- Jag tänker inte göra det! sa han bestämt.
- Jag hatar dej!! sa jag argt och gick ut och smällde igen dörren hårt.

Jag gick till mitt och Nicoles rum och slängde mej på sängen brevid Tom.

- Vad sa han? sa Tom.
- Jag tänker inte fixa ett rum åt dej. sa jag och härmade pappa.
- Stackare. sa han och la armen om mej.
- Jag fucking hatar han! sa jag irriterat.
- Du kan inte hata han. sa han.
- Jo det kan jag. sa jag drygt.
- Nope. sa han
- Jo! sa jag irriterat.
- Tare lugnt Heather.. sa han och kysste mej.
- Jag kan fan inte! Jag står inte ut att Victor är här hela tiden!! Och kan jag inte få ett eget rum heller! sa jag och satte mej upp.
- Bo hos mej i någon vecka då? sa han.
- Får jag det? sa jag.
- Såklart du får. sa han.
- Tack Tom. sa jag och kysste han.
- Varsågod. sa han och log.

Jag började packa lite grejer och när jag var klar gick jag och Tom ner i hallen.

- Ska bara upp och säga till bögen att jag drar. sa jag och sprang upp till farsan.

När jag kom in i hans och mammas rum satt han fortfarande och läste.

- Jag drar till Tom i några veckor typ. sa jag.
- Okej. sa han.
- Ska du inte ens bry dej? sa jag.
- Varför ska jag bry mej om någon som hatar mej? sa han.
- För att jag är din dotter..? sa jag.
- Vad fan spelar det för roll? sa han lite irriterat.

Jag sprang ner till hallen och kramade Tom hårt och började gråta.

- Vad är det? sa han oroligt.
- Pappa bryr sej inte om mej längre.. grät jag.
- Jo det gör han. Han kanske bara är.. Eh.. Typ sur eller något. sa han.
- Nej.. Han gör inte det! snyftade jag.

Han suckade lite och jag kramade han hårdare. Han kramade tillbaks och efter någon minut kom Nicole ut till oss.

- Vad har hänt?! sa hon oroligt.
- Pappa.. snyftade jag.
- Vad har han gjort?! sa hon.
- Han bryr sej inte om mej längre.. snyftade jag.
- VA?! sa hon.
- Mmm... mumlade jag.
- Shit. sa hon och kramade mej när Tom släppte mej.

Hon kramade mej ett tag och sen släppte hon.

- Han är fucking retard. Han kan inte ens ge oss egna rum. sa hon surt.
- Jag vet. sa jag.
- Ugh.. Vill bara skjuta han med en pistol eller whatever. sa hon.
- Jag också. sa jag.

Vi snackade lite till och sen drog jag och Tom hem till han.

*Nästa morgon*

Jag vaknade av att mitt alarm ringde. Jag suckade och gick upp. Jag gick in i badrummet och duschade och sen gick jag och klädde på mej. Jag gick och sminkade mej och fixade håret.

När jag var klar var det över en timme kvar tills jag skulle dra till skolan så jag satte mej i Toms säng och höll på lite med hans data. Efter en liten stund så såg jag att han höll på att vakna.

Han öppnade sakta ögonen och log trött mot mej.

- Gomorron. sa jag och la ifrån mej datan och kysste han.
- Morron. sa han trött.

Han sträckte lite på sej och satte sej upp.

- Sexy hexy. sa jag och flinade lite medans jag kollade på hans mage.
- Haha, omg Heather. sa han och kysste mej.

*En halv timme senare*

Jag gick ner till hallen och tog på mej mina skor, efter det gick jag till skolan.


Tom's perspektiv:

Jag satt i min säng och höll på lite med datan. Jag skulle precis logga in på min facebook när jag såg att Heather hade glömt logga ut från sin.

Jag såg att hon hade fått ett medelande från en kille som hette Axel och jag bestämde mej för att läsa hela deras konveration.

Axel: Det där måste vi fan göra om ! ♥
Heather: Lätt som fan att vi ska ! ♥
Axel: När haru tid då? Efter skolan kanske? ♥
Heather: Venne. Kan inte efter skolan ♥
Axel: Y? ♥
Heather: Ska vara med Tom ♥
Axel: Aha.. Men typ nästa vecka då? ♥
Heather: Visst. :3 ♥
Axel: Bra :) ♥

Jag tog upp mobilen och ringde Heather, hon svarade efter några signaler.

- Hej babe. sa hon.
- Vem fan är Axel?! sa jag lite irrirterat.
- En kompis. Vadå då..? sa hon.
- Eller din nya pojkvän. sa jag irriterat.
- Vafan snackar du om Tom? sa hon.
- Jag fucking läste er konversation på fb!! sa jag argt.
- Tom, du vet inte ens vad vi snackade om! sa hon.
- Spela roll, jag fattade ändå! sa jag argt.
- Nej det gör du inte! sa hon.
- Jo!! sa jag argt.
- Vafan tror du att vi snacka om då?! sa hon.
- Att ni fucking låg med varann!! sa jag surt.
- Det har vi fan inte alls gjort! Jag skulle aldrig göra så mot dej Tom! sa hon.
- Vad fan handlade det om då?! sa jag argt.
- Vi var på stranden med några kompisar och så. sa hon.
- Mm.. Säkert. sa jag drygt.
- Tom ärligt?! Tror du helt fucking seriöst att jag skulle göra så mot dej?! sa hon.
- Ja! sa jag surt.
- Men vafan Tom... sa hon.

Jag orkade inte snacka mer med henne så jag la på. Jag fortsatte kolla lite andra konversationer som hon hade med killar, och det slutade med att jag packade ihop hennes grejer och ställde dom i hallen.

*Några timmar senare*

Jag och Bill satt i vardagsrummet och kollade på tv när jag hörde ytterdörren öppnas. Jag gick ut i hallen och där stod Heather med tårar i ögonen.

- Varför kan du inte bara tro på mej? sa hon och började gråta.
- Varför skulle jag? sa jag lite irriterat.
- För att du måste! grät hon.
- Knappast. sa jag drygt.
- Snälla Tom... grät hon.

Jag började tycka lite synd om henne så jag gick fram och kramade henne.

- Jag skulle aldrig kunna vara otrogen mot dej Tom. snyftade hon.
- Jag vet... Förlåt.. sa jag och kramade henne lite hårdare.

Vi stod och kramades en stund tills hon slutade gråta. Jag torkade bort dom sista tårarna och kysste henne mjukt. Sen bar jag henne till vardagsrummet och satte mej i soffan med henne i mitt knä.

- Förlåt för att jag gjorde så. Jag borde ha trott på dej. sa jag och kysste henne i nacken.
- Det är lugnt.. sa hon och tog min ena hand.
- Säkert? sa jag och hon nickade.

Jag log lite och kysste henne.

*Någon timme senare*

Vi satt fortfarande och kollade på tv men sen ropade pappa att de va middag och vi alla gick till köket och satte oss och åt. Fast Bill åt inget. Han satt bara och kollade ner i bordet.

- Bill, ät! Nu! sa jag.
- Jag är inte hungrig.. sa han tyst.
- Du har nästan inte ätit någonting sen du och Nicole gjorde slut. Asså om inte du äter nu så tvingar jag i dej maten. sa jag.
- Jag är bara inte hungrig, okej? sa han.
- Jag bryr mej inte. Du ska äta! Jag vill inte vara med om att du slutar äta och fucking dör! sa jag och tryckte in en gaffel med mat i munnen på han.
- Jag tänker inte fucking äta!!! skrek han och gick.
- Bill! ropade jag och gick efter han.
- Låt mej va! sa han argt.
- Jag fucking försöker hjälpa dej! sa jag och tog tag i hans arm.
- Jag vill inte ha din hjälp! sa han argt.
- Bill, sluta! Du kan fan inte sluta äta och du måste försöka komma över Nicole och gå vidare. sa jag.
- Jag kan fan inte komma över henne!!! skrek han.
- Du måste! Och fucking skrik inte åt mej. sa jag och tog tag i båda hans armar hårt.
- Fucking släpp mej!! skrek han och försökte ta sej ur mitt grepp.
- Nej! Fucking lugna ner dej Bill! sa jag argt.
- Fucking släpp mej då!! skrek han och sparkade mej hårt i skrevet.
- AJ!! skrek jag och föll ihop på golvet.

Han stod bara och kollade på mej en stund och sen gick till hallen och efter en liten stund så hörde jag att dörren smälldes igen. Jag satt kvar en stund och sen gick jag tillbaks till köket.

- Vad hände? sa Heather.
- Bögungen fucking sparkade mej skithårt i skrevet. sa jag irriterat.
- Tom man säger inte så om sin bror. sa pappa.
- Jo, jag gör. sa jag.
- Stack han eller? sa hon.
- Mm.. mumlade jag.

Vi fortsatte äta och när vi var klara gick vi upp till mitt och Bills rum.


Nicole's perspektiv:

*2 veckor senare*

Victor hade bett mej att komma till stranden och när jag kom dit såg jag han, Oskar, Jeremy och Tobbe stå och snacka. Jag gick fram till dom.

- Hej. sa jag och log.
- Tja. sa dom.

Vi stod och snackade ett tag och helt plötsligt drog dom av sej sina tröjor och sprang ut i vattnet. Jag skrattade lite och satte mej i sanden.

Jag kollade på dom medans dom skvätte massa vatten på varandra. Efter några minuter kom Victor upp till mej.

- Kom och bada med oss. sa han och tog upp henne.
- Uhm... Okej då. sa jag.

Jag tog av mitt linne och mina shorts och sen sprang vi ner till vattnet. Direkt när jag kände hur kallt det var ville jag gå upp men Victor höll mej kvar tills jag hade doppat till midjan.

- Det är så fucking kallt. sa jag.
- Näääe. sa Oskar.
- Joooooo! Fattar fan inte hur ni inte kan tycka det. sa jag.
- Asså du är ju inte normal Nicole, det är därför du tycker det är kallt. sa Victor och flinade.
- Asså fuck you! sa jag och skrattade lite samtidigt som jag tryckte ner han under vattnet.
- Din lilla jävel! sa han när han hade kommit upp från vattnet.
- Hahah jag älskar dej också. sa jag och skrattade lite.

*En timme senare*

Vi var fortfarande på stranden och satt i sanden och snackade om lite allt möjligt.

- Juste Jeremy, fixade du spriten? sa Tobbe.
- Haha såklart. sa han och tog fram en spritflaska ur sin väska.

Alla utom jag tog lite. Dom försökte få mej att dricka men jag sa nej.

- Koom igen! sa Victor.
- Nej. Jag vill inte ha. sa jag.
- Snääälla! sa han.
- Asså nej. sa jag.
- Varför inte? sa Oskar.
- För att jag inte vill. sa jag.
- Men va tråkig då! sa Tobbe.
- Asså om hon inte vill så vill hon inte, okej? Acca det. sa Jeremy.
- Men vafan.. sa Victor.
- Men vafan ge hit flaskhelvetet då. sa jag lite irriterat.
- Så ska det låta. sa Oskar och flinade lite och gav mej flaskan.

Jag tog den och drack ganska mycket. Efter några minuter kände jag mej snurrig och illamående, så jag lutade mej mot Victor och blundade.

- Hur mår du, älskling? sa han och la armen om mej.
- Ugh... Känner mej snurrig och illamående.. Röker fan hellre vattenpipa eller whatever. sa jag.
- Du drack nog för mycket.. sa han.
- Mmm.. mumlade jag.

*Några timmar senare*

Vi alla var påväg hem till Victor, och alla skulle typ sova där. När vi kom fram så gick vi till vardagsrummet och satte oss i soffan.

- Shit, jag måste ringa morsan. sa jag.
- Varför? sa Victor.
- Jag sa inte ens till henne när jag drog ut. sa jag.
- Uhm.. Okej. sa han.
- Hon kommer döda meeeeeeeeeej. sa jag när jag tog upp mobilen för att ringa henne.
- Ingen kommer döda dej så länge jag är med dej. viskade han i mitt öra.

Jag kollade på han och han log lite och efter några signaler så svarade hon.

- Vart i helvete är du?! sa hon och man märkte tydligt att hon var arg.
- Hos Victor.. sa jag.
- Och du sa inte ens att du gick!! Fattar du hur oroliga vi blev?! sa hon.
- Aa juste, "oroliga" hette det.. Asså om pappa kan bete sej som han gjorde mot Heather tror jag knappast att ni har varit oroliga för mej. Den ända av oss ungar som betyder något för er är ju fan Georg. sa jag irriterat.
- Nej? Alla ni tre betyder lika mycket för oss. Det är bara det att din pappa blev irriterad på Heather. sa hon.
- Han bryr sej inte ens om ifall hon flyttar hem till Tom eller whatever!! sa jag.
- Jo det gör han. sa hon.
- Vi säger väl så. sa jag irriterat och la på.

Jag la ifrån mej mobilen och lutade mej mot Victor och suckade.





kooooooooommenteraa Aliens :*



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0