Die For You - Chapter 39


1. Tokio Hotel 2. Angelika 3. Emma-Lee.


Tom's perspektiv:


När vi hade landat väckte jag Bill och Angelika och sen gick vi av planet. Vi tog våra väskor och sen tog vi en taxi hem och Georg och Gustav tog varsina taxisar och åkte hem till sej.

När vi kom hem tog jag mina saker och gick till mitt rum och sen slängde jag mej på sängen. Jag tog upp mobilen och ringde Emma-Lee och hon svara efter några signaler.

- Hallå? sa hon trött.
- Hej, väckte jag dej eller? sa jag.
- Heej, uh.. Typ. sa hon och skratta lite.
- Haha okej sorry. sa jag och skratta lite.
- De e lugnt.. Jag saknar dej redan.. sa hon lågt.
- Saknar dej också... sa jag.
- Jag kan försöka övertala mina päron om att åka till dej under nästa lov om du vill? sa hon.
- JAAA!!! skrek jag.
- Antar att du inte är så rädd om min hörsel.. sa hon.
- Förlåt.. Men jaa!! Du måste komma! sa jag.
- Haha aa jag vet! Kommer fan inte klara mej om jag inte får träffa dej! sa hon.
- Fan inte jag heller. sa jag.
- Mm.. men jag måste dra, ska äta sen ska jag gå och lägga mej igen, haha. skratta hon.
- Okej, ring mej imorron, okej? sa jag.
- Okeej. sa hon.
- Bra, puss hejdå. sa jag.
- Puss. sa hon och vi la på.

Jag la bort mobilen och kolla upp i taket tills Bill kom in.

- Vad vill du? sa jag drygt.
- Snacka. sa han och satte sej på sängen. 
- Varför? Borde inte du va med Angelika? sa jag.
- Nää, hon va trött så jag sa att hon kunde lägga sej och sova. sa han.
- Okej, som vanligt dåra. sa jag.
- Mm typ. sa han.
- Aja, vad ville du snacka om då? sa jag.
- Typ allt. sa han.
- Men snacka då. sa jag.
- Okej men för de första, förlåt för förut. sa han.
- För vad? Att du sa att de skulle ta typ ett halvår innan jag kommer tillbaks, eller att du va sur på mej utan anledning eller något annat? sa jag.
- För de med Emma-Lee. Och vadå utan anledning? Du förstörde min fucking natt. sa han.
- Du förstörde min med. Jag hade fucking huvudvärk och de visste du! sa jag irriterat.
- Aja, förlåt iallafall. sa han.
- Lugnt typ.. suckade jag.
- MAT!! ropade mamma från köket.
- KOMMER!! ropade vi tillbaks.
- Kan vi typ snacka mer efter maten? Vill typ snacka som när vi va ute och snacka om lite allt möjligt.. sa Bill.
- Visst. sa jag och vi gick ut ur mitt rum.

Bill gick in i hans rum och hämta Angelika och sen gick vi till köket och satte oss och åt.

*Efter middagen*

När jag hade ätit klart så gick jag in i mitt rum och en liten stund senare så kom Bill.

- Ska vi snacka eller? sa han.
- Visst. Snacka på. sa jag.

Vi snacka om massa olika grejer tills klockan blev 01:04.

- Jag går och lägger mej.. sa Bill och gäspa.
- Mm.. Jag med. sa jag.
- Godnatt Tom. sa han.
- Godnatt Bill. sa jag och han gick ut.

Jag bytte om, borstade tänderna och gick och la mej.

*Nästa morgon*

När jag vakna gick jag och tog en dusch och klädde på mej och så och sen gick jag ner till köket. Jag åt min frukost snabbt och sen gick jag till vardagsrummet och satte mej i soffan och kollade på tv.

En stund senare gick Bill och Angelika in i köket och efter typ 20min kom dom ut och satte sej i soffan också.

- Tja. sa Bill.
- Tja. sa jag.
- Haru kul eller? sa han.
- Njaee. Inte precis. Ni då? sa jag.
- Nää. sa dom.
- Okej... sa jag.
- Va ska du göra idag då? sa han.
- Venne.. Något. Ni då? sa jag.
- Venne, ska vi till studion eller ha någon intervju eller så idag? sa han.
- Hur ska jag kunna veta? Ring David. sa jag.
- Göre själv. sa han.
- Nej. sa jag.
- Men fuck u, jag ringer då. sa han och tog upp mobilen.

Han snacka med David i typ 5min eller något och sen la dom på.

- Va sa han? sa jag.
- Att vi skulle till studion. Han hade redan ringt Gustav och Georg och bett dom komma. sa han.
- Okeej, ska vi dit nu eller vadå? sa jag.
- Typ. sa han.
- Okej. sa jag och gick till mitt rum.


Angelika's perspektiv:

Vi gick till Bills rum och fixa oss och så och han fick tvinga mej att ta mina läxor. När jag gav upp så gick vi ner till hallen och där stod Tom.

- Varför tog de sån tid? sa han.
- Jag fick tvinga henne att ta läxorna. suckade Bill.
- Okej? sa han.
- Skulle du vilja göra massa läxor?? sa jag till Tom.
- Nej, men jag behöver inte iallafall. sa han.
- Men fuck u. sa jag och vi gick ut.

Vi gick till studion och när vi kom in i studion så va David, Georg och Gustav redan där.

- Va ska vi göra? sa Bill till David.
- Ja du, vad brukar ni göra i studion? sa David och skratta lite.
- Venne, olika. sa han.
- Ni ska jobba iallafall. sa David.
- Okej. sa Tom och Bill.

Bill gick med mej till något random rum och sa att jag kunde sitta här och jobba med skolskiten och att jag bara behövde säga till om de va något. Sen gick han ut till killarna och jag blev forever alone.

Jag tänkte börja med NO:n men fatta absolut ingenting så jag tog tyskan istället. Jag satt i typ 30min och jobbade och sen orkade jag inte mer så jag gick ut till killarna.

- Biiill jag orkar inte mer. sa jag och skratta.
- Men vafan. sa han och gick med mej tillbaks till rummet.
- Jobba bara? Hur svårt kan de va? sa han.
- Jätte.. sa jag.
- Behöver du hjälp? sa han.
- Egentligen inte, men jag orkar inte. sa jag.
- Jobba i en halv timme till iallafall. sa han.
- Okej då.. suckade jag.
- Bra. Säg till om du behöver hjälp eller något. sa han och kysste mej innan han gick ut till dom andra igen.
- Jag pallar inte.. sa jag för mej själv när jag öppna matte boken.

Jag gjorde som han sa och jobbade i en halv timme till och sen gick jag ut till dom igen.

- Nöjd nu? sa jag.
- Helst att du jobbar en timme till iallafall men aja. sa han.
- Orka en hel timme! Jag fattar inget i NO:n, matten gör mej förvirrad, tyskan är dryg och allt annat är bara jobbigt. sa jag.
- Vafan? Tyska är de lättaste språket som finns?! sa Bill, Tom, Georg och Gustav.
- Kanske för er, eftersom att ni är från Tyskland men jag är svensk så de är svårare för mej. sa jag.
- Kanske, men ska jag hjälpa dej eller? sa Bill.
- Men jag orkar inteee. klagade jag.
- Okej, kom då. suckade han och sträckte ut armarna.

Jag gick till han och han drog ner mej i sitt knä.

- Va gör ni då? sa jag.
- Va ser de ut som? sa Tom.
- Men käften. sa jag.
- Skriver låtar.. sa Bill.
- Okej. sa jag.
- Fan va dryg du ska vara då. sa Tom.
- Har du inte lärt dej att jag typ alltid är de? sa jag.
- Typ. sa han.
- K. sa jag.
- Håll käften eller dra. sa han irriterat.
- Tom lägg ner. sa Bill.
- Men vafan hon är såhär dryg fan! sa han irriterat.
- Och? Jag skiter i. Låt henne va vafan. sa Bill surt.
- Nej. Om hon är här så får vi fan inget gjort. sa han drygt.
- Vafan?! Du säger bara så för att Emma-Lee inte är här! sa Bill argt.
- Öh, nej? sa han.
- Men jag pallar inte. sa jag och gick tillbaks till de där rummet och gjorde mina läxor.

Man hörde Bill och Tom diskutera med sina idiotiska argument och kommentarer flera gånger och ganska länge. Efter ett tag palla jag inte va inne längre så jag sa till Bill att jag skulle gå ut en stund.

Jag gick ut utanför studion och började röka. Jag stod där i typ 30min och sen kom Bill ut och såg skit pissed ut.

- Vad äre? sa jag.
- Är pissed på Tom. sa han.
- Okej, tyckte att du såg fett pissed ut. sa jag.
- Okeej. Kan jag få en cigg? sa han.
- Visst. sa jag och gav han en cigg och tändaren.
- Tack. sa han och tände ciggen och gav mej sen tändaren.
- Vad fick dej bli så pissed på han nu då? sa jag.
- Asså han är fortfarande sur för att du va dryg, sen skulle han klaga på att jag alltid försvarar dej och massa skit. sa han.
- Asså shit.. sa jag.
- Mmm.. mumlade han.
- Ska vi röka klart och sen gå in till dom? sa jag.
- Visst. sa han.

Vi rökte klart och sen gick vi in till dom. Georg spela på sin bas, Tom spela på sin gitarr och Gustav höll på med sina trumpinnar.

- Vafan menaru med att han försvarar mej hela tiden? sa jag.
- Han gör ju fan de. sa Tom surt.
- Okej, kanske. Men om han vill de, låt han göra de då? sa jag.
- Nej. sa han.
- Vafan är dit problem egentligen? sa jag.
- Du. sa han irriterat.
- Jag har inte ens gjort dej något? sa jag.
- Nej verkligen inte. Du är alltid så jävla oskyldig till fucking allt! sa han irriterat.
- Lägg ner Tom. sa Bill.
- Bill bara låt han va. sa jag.
- Viisst? Låt mej va. sa Tom.
- Asså käften Tom. sa Bill.
- Asså omg Bill, vill du ha bråk? sa jag.
- Nej men han vill ju vafan. sa han.
- Asså shit. sa jag och gick till de där rummet.

Jag började jobba med mina läxor, för jag hade inget bättre för mej.

Georg's perspektiv:

Tom och Bill höll på och bråka och jag och Gustav tröttna så vi gick ut en stund.

- Fuck. Jag har inga cigg med mej. sa jag.
- Varför röker du ens? sa Gustav.
- Gott. sa jag.
- Men shit. sa han.
- Vänta, ska fråga Angelika om jag kan få av henne. sa jag och gick in till henne.
- Angelika, kan jag få cigg av dej? sa jag.
- Visst. sa hon och gav mej cigg och tändare.
- Danke schön. sa jag och gick ut till Gustav igen.

Jag tänkte ciggen och började röka.

- Jag kommer fan lukta rök sen... sa Gustav.
- Shit, asså Gustav de går bort? sa jag.
- Men och? Ändå.. sa han.
- Du kommer inte direkt att dö. sa jag.
- Nej men de luktar äckligt.. sa han.
- Gör de inte alls? sa jag.
- Jo. sa han.
- Aja. sa jag.
- Varför börja du? sa han.
- Venne. sa jag.
- Okej..? sa han.

Vi snacka om lite random saker och efter ett tag gick vi in igen.

- Har ni slutat bråka nu eller? sa jag.
- Mmm.. mumlade Bill.
- Va de ett ja eller nej? sa jag.
- Tar de som ett nej. sa jag när ingen av dom svara.
- Uhm.. Ska vi jobba eller inte? sa Gustav.
- Fråga dom. sa jag.
- Jag tänker fan inte jobba med den där jävla sär ungen. sa Tom drygt.
- Som att jag vill jobba med dej liksom. sa Bill förbannat.
- Ingen vill ju jobba med dej iallafall. sa han irriterat.
- Jo eller hur. sa Bill drygt.
- De är ju sant. sa han surt.
- Kan ni sluta?! sa jag.

Ingen av dom sa något. Vi börja jobba och de va en väldigt jobbig tystnad tills alla åkte hem.
När jag kom hem så gick jag och la mej direkt. Orkade inte vara vaken.

*Nästa morgon*

När jag vakna gick jag upp och in i duschen. Sen klädde jag på mej och så och efter de gick jag och åt frukost.

- Godmorgon Georg! sa mamma glatt och log.
- Mmm.. Morron. mumlade jag.
- Är de något som inte är bra? frågade hon.
- Typ... Tom och Bill bråkar hela tiden. sa jag.
- Jaha, va jobbigt. sa hon.
- Typ. Tom börja bråka över att Bill alltid försvarar Angelika osv. sa jag.
- Ojdå.. De va inte bra. sa hon.
- Nej... sa jag.
- Får hoppas att de löser sej då. sa hon.
- Mm.. mumlade jag.

Jag åt klart min frukost och ringde Gustav. Efter några signaler så svara han.

- Hallå? sa han.
- Tja, skaru dra till studion? sa jag.
- Aa hade tänkt de. sa han.
- Okej, ska vi ses där om typ 20min eller? sa jag.
- Visst, ses. sa han.
- Jao. sa jag och vi la på.

Jag gick till mitt rum och tog nycklar och sen gick jag till hallen och tog på mej skorna.

- Jag drar till studion nu!! ropade jag.
- Okej ses sen! ropade mamma.

Jag gick ut och sen gick jag till studion. När jag kom fram så var de bara jag där så jag började med att stämma min bas. Efter en liten stund kom Gustav också.

- Tja. sa jag.
- Tjena. sa han.
- Tror du Tom och Bill kommer komma idag? sa jag.
- Venne.. Men om dom gör de så får dom fan inte bråka. sa han.
- Håller med. sa jag.

Ungefär 30min senare så kom Tom, Bill och Angelika.

- Bill, Tom. Har ni löst erat meningslösa bråk nu eller? sa jag.
- Typ. sa dom.
- Okej, men asså ni får fan inte bråka nu. Jag va så här nära på att ge er båda en varsinn käftsmäll igår asså. sa jag.
- Vafan? sa dom.
- Jag är seriös. sa jag.
- Okej..? sa dom.
- Sluta snacka samtidigt! sa jag.
- Vi kan inte hjälpa att vi gör de. sa Tom.
- Kanske inte, men de är drygt. sa jag.
- Som du då? sa Bill.
- Käften. sa jag.
- Aja ska vi börja jobba eller? sa Gustav.
- Aa. Ska bara få henne jobba med sitt skit. sa Bill och gick med henne till samma rum som igår.
- Vaa? sa jag.
- Asså hon vägrar jobba. Bill säger att hon typ inte gör ett skit i skolan typ. sa Tom.
- Okej? sa jag.
- Mmm.. mumlade han.

Vi satte oss och började "jobba". Går ju inte så bra när Bill inte är med men vi försökte iallafall. En liten stund senare så kom han.

- Gick de bra eller? sa Gustav.
- Nää, till en början vägra hon. Men sen kom vi överrens om lite grejer så nu kommer hon jobba ett tag. sa Bill
- Hahahahahahaa vad kom ni överrens om då? skratta Tom.
- De du. sa han och flina.
- Jävla pervers. sa Tom.
- Vafan? De är ju du som är de. sa han.
- Börja inte igen!! sa jag lite irriterat.
- Ni är lika perversa båda 2. sa Gustav.
- Precis. sa jag.
- Mest han... sa Bill.
- Typ. sa Tom.
- Euuw. sa han.
- Vad? sa Tom.
- Inget... sa han.

Efter de så fortsatte vi att jobba och Bill övade på att sjunga på engelska.



kommenteraaa!!! :oo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0